قالیشویی فارسی

ارائه خدمات قالیشویی در تهران

قالیشویی فارسی

ارائه خدمات قالیشویی در تهران

چگونه یک قالیشویی خوب پیدا کنیم؟ ویژگی های بهترین قالیشویی در تهران

چگونه یک قالیشویی خوب پیدا کنیم؟ ویژگی های بهترین قالیشویی در تهران

قالیشویی نارمک

ایلنا

متن پیش رو به همت مرکز تحقیق و پژوهش قالیشویی بنفشه تهران، ارائه دهنده انواع خدمات قالیشویی و مبل شویی در تهران و شهرهای اطراف تهران که عضو اتحادیه رسمی قالیشویی تهران می باشد، تهیه شده است. اگر به خدمات قالیشویی در تهران، قالیشویی در اسلامشهر، قالیشویی در پرند و رباط کریم نیاز داشتید، در انتخاب قالیشویی بنفشه اصلا شک نکنید.

با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه می توانید یک قالیشویی خوب را شناسایی کنید و با خیال راحت فرشهای خود را به آنها بسپارید.

چگونه یک قالیشویی خوب پیدا کنیم ؟
شست‌وشوی فرش‌ها یکی از کارهایی می‌باشد که شما باید آن را هر چند مدت یک‌دفعه انجام دهید فرش‌های شما به دلیل قرارگیری در معرض رفت‌وآمد به‌سرعت کثیف می‌شود و اگر رنگ فرش روشن باشد این کثیفی را بیشتر از فرش‌های تیره نشان می‌دهد.

برای قالیشویی و شستشوی فرش شما باید یک سری نکات را در نظر داشته باشید.

اگر فرش‌هایی که می‌خواهید شست‌وشو کنید برایتان اهمیت زیادی دارند باید از یک مرکز قالی‌شویی خوب بهره بگیرید چرا که اگر فرش شما با کیفیت شسته نشود نه تنها تمیز نشده بلکه به بافت و تاروپود آن هم آسیب می‌رسد برای این‌که قالی‌شویی خوب پیدا کنید باید یک سری عوامل و فاکتورها را در آن رعایت کرده و آن‌ها را مدنظر قرار دهید اگر با توجه به نکاتی که قرار است به شما گفته شود به سراغ انتخاب یک قالیشویی بروید می‌توانید یک مرکز مطمئن پیدا کرده و از شستشوی فرش‌های تان اطمینان خاطر داشته باشید در ادامه به شما می‌گوییم که چگونه می‌توانید یک قالیشویی خوب پیدا کنید پس در ادامه با ما همراه باشید.



چه فاکتورهایی را در این انتخاب لحاظ می‌کنید ؟
برای انتخاب قالیشویی مناسب یک سری نکات را باید در نظر داشته باشید اول از همه فعالیت زیر نظر اتحادیه قالیشویان است.

قالیشویی هایی که خدمات معتبر و باکیفیت ارائه می‌دهند زیر نظر اتحادیه فعالیت کرده و تعرفه‌هایی که دریافت می‌کنند مطابق با تعرفه‌هایی است که اتحادیه در نظر گرفته‌است اگر شما بخواهید از قالیشویی های معتبر استفاده کنید حتما باید به سراغ قالی‌شویی هایی بروید که از اتحادیه دارای مجوز بوده وزیر نظر آن فعالیت می‌کند چنانچه که شما در زمینه شستشوی فرش به مشکلی برخوردید می‌توانید با پیگیری از طریق اتحادیه و همین‌طور در نظر داشتن خدماتی که انجام داده‌اید آن را پیگیری کنید قالی‌شویی هایی که زیر نظر اتحادیه فعالیت نمی‌کند معمولاً خدمات باکیفیتی ارائه نداده و اغلب از محصولات تمیزکننده بی‌کیفیت بهره می‌گیرد که به فرش آسیب می‌زند پس حتما این‌مورد را توجه فرمایید.

قیمت خدمات
ویژگی بعدی که باید حتما در زمینه قالیشویی در نظر داشته باشید قیمت خدمات قالی‌شویی هایی که خدمات شستشوی فرش را خیلی ارزان ارائه می‌دهند همیشه مقرون‌به‌صرفه نیستند چراکه اگر بخواهید برای انتخاب قالی‌شویی هزینه‌های خیلی کم را در نظر داشته باشید اگرچه در نگاه اول مقرون‌به‌صرفه به‌نظر می‌رسد اما ممکن است به فرش شما آسیب بزند چراکه مراکزی که نرخ خیلی پایینی برای خدماتشان در نظر می‌گیرند؛ معمولاً از مواد شستشوی با کیفیت استفاده نکرده و به بافت و تاروپود فرش آسیب می‌رسد به‌همین دلیل شما بهتر است که در زمان انتخاب قالیشویی به هزینه و قیمت آن توجه ویژه‌ای داشته باشید و همین‌طور در نظر داشته باشید که قالی‌شویی به شما تعرفه‌ای مطابق با نمونه‌های اتحادیه بدهد.

نحوه انجام خدمات
در حال حاضر قالی‌شویی‌ها هم از روش‌های سنتی و هم از روش‌های جدید برای شستشوی فرش استفاده می‌کند مراکز قالی‌شویی از دستگاه‌های گوناگونی برای شست‌وشو تا خشک کردن فرش بهره می‌گیرند و از نظر میزان خشک شدن پس‌از انجام فرایند هم کار متفاوت می‌باشد زمانی‌که شما در مورد شستشوی فرش‌های تان اطلاعات کافی بدست آورید و ببینید که آیا از روش‌های سنتی برای شستشوی فرش شما استفاده کرده و یا این‌که برای خشک کردن فرش از دستگاه استفاده می‌کنند کمک می‌کند تا یک قالی‌شویی را نسبت‌به قالی‌شویی دیگر بهتر شناخته و انتخاب کنید.




یک قالیشویی خوب چه امتیازاتی باید داشته باشد ؟
استفاده از خدمات قالیشویی یکی از کارهایی است که افراد به‌خصوص در روزهای نزدیک به عید انجام می‌دهند چرا که در حال حاضر با توجه به آپارتمان‌نشینی دیگر خیلی از افراد فضا و مکان کافی برای شستشوی اختصاصی فرش‌هایشان را نداشته و ندارد ازاین‌رو خیلی از خدمات خودشان را به دست قالی‌شویی‌ها می‌سپارند مراکز قالی‌شویی فقط شستشوی فرش انجام نمی‌دهند بلکه شستشوی مبل، شستشوی پتو و موکت و همین‌طور خدمات تعمیر فرش از دیگر کارهایی است که آن‌ها انجام می‌دهد.

از طرفی فرش یکی از وسایل ارزشمند در خانه‌ها به شمار می‌رود فرش می‌توانند به‌صورت ماشینی و دست‌باف باشد که هر کدام از آن‌ها از نظر قیمت تعرفه متفاوتی دارند برای این‌که قالی‌شویی خوب را انتخاب کنیم باید ابتدا بررسی کنیم که قالی‌شویی چه امتیازاتی باید داشته باشد و چه خدماتی را به ما ارائه می‌دهد با توجه به خدمات و سرویس‌هایی که این مرکز به ما ارائه می‌دهد می‌توانیم از یک قالی‌شویی معتبر بهره بگیریم.

سابقه قالیشویی
یکی از امتیازاتی که قالی‌شویی باید داشته باشد سابقه آنست قالی‌شویی های زیادی در شهرهای مختلف فعالیت می‌کنند که تمام کارها یا خدمات مختلف را انجام می‌دهد خیلی از این قالی‌شویی‌ها هستند که با توجه به سابقه‌ای که دارند جزء بهترین‌ها به شمار می‌روند شما برای‌اینکه بتوانید یک قالی‌شویی را انتخاب کنید اولین کار این است که سابقه قالی‌شویی را در نظر داشته و آن را بررسی کنید سابقه باعث می‌شود تا یک قالی‌شویی اسم و رسمی خوبی داشته باشد و همین‌طور یکی از امتیازات آن بشمار می‌رود.

تحویل فرش در زمان مشخص‌شده
امتیاز بعدی که قالیشویی باید داشته باشد این است که در زمانی‌که می‌گوید فرش را به مشتری تحویل دهد قالی‌شویی باکیفیت و خوب مرکزی است که زمانی‌که در فاکتور برای تحویل فرش مشخص کرده‌است را رعایت کرده و در آن زمان فرش را به دست مشتری برساند متأسفانه یکی از مشکلاتی که قالی‌شویی‌ها به‌خصوص در ایام نزدیک سال جدید با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند عدم تحویل فرشا به‌موقع است که باعث می‌شود بعضی از مشتریان آن‌ها ناراضی باشند قالی‌شویی اگر می‌خواهد امتیاز خوبی داشته باشد و مشتری‌های زیادی را بدست بیاورد باید فرش را در زمانی‌که گفته‌است به مشتری تحویل داده و همه خدماتی که در نظر دارد را به‌صورت تمام و کامل ارائه کند خوش‌قولی باعث می‌شود تا در زمان‌های بعدی مشتریان چنانچه که نیاز به شستشوی فرش دارند مجدداً از خدمات آن‌ها استفاده کنند و قالی‌شویی را به اطرافیان خودشان معرفی کنند.


تحویل فرش به‌صورت رول و کاور شده
اگر بخواهیم امتیاز دیگری برای قالیشویی ها به شما بگوییم که باید داشته باشند این است که مرکز قالی‌شویی زمانی‌که خدمات فرش را انجام داد و آن را شست‌وشو کرد باید فرش را به‌صورت رول و کاور شده به مشتری برساند اگر فرشاد رول شده یا کاور شده نباشند ممکن است در طول مسیر دچار آسیب یا کثیفی شده و همین‌طور کیفیت خدمات پایین بیاید پس قالی‌شویی بهتر است برای این‌که نظر و اعتماد مشتریان را به خودشان جذب کنند فرش‌ها را به‌صورت کاور شده به دست مشتریان برسانند.

امیدواریم که توانسته باشیم به بهترین شکل ممکن ویژگی های یک قالیشویی خوب را برای شما بیان کنیم تا شما بتوناید به بهترین شکل ممکن قالیشویی مورد نظر خود را انتخاب کرده و فرشهای منزلتان را به آنها بسپارید. اگر نیاز به کسب اطلاعات بیشتر یا دریافت خدمات قالیشویی و مبل شویی داشتید با مراجعه به سایت قالیشویی بنفشه به آدرس: banafshehcarpet.com می توانید خدمات مورد نیاز خود را به صورت کاملا سریع و آنلاین دریافت نمایید.

شرکت سمپاشی


چه کسانی مشمول بیمه قالی‌بافی می‌شوند؟

چه کسانی مشمول بیمه قالی‌بافی می‌شوند؟


قالیشویی هفت حوض

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: براساس ماده یک آیین‌نامه بیمه قالی‌بافی مشمولان این بیمه افرادی هستند که منحصرا به شغل قالی‌بافی و یا مواردی مانند طراحی نقشه، رنگرزی و... که مرتبط با قالی‌بافی هستند، مشغول باشند و همچنین برای چگونگی اشتغال در این زمینه‌های نیز استانداردهایی تعیین شده است.

غلامرضا محمدی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص نحوه بیمه‌ قالی‌بافی به واجدین شرایط، اظهار کرد: براساس ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی و به دلیل اینکه اکثر بیمه‌شدگان قالی‌بافی خانم‌ها هستند، سن بازنشستگی برای خانم ها ۵۵ سال به‌همراه ۲۰ سال سابقه بیمه درنظر گرفته شده است، همچنین برای افرادی که ۳۰ سال سابقه و ۴۵ سال سن دارند امکان بازنشستگی برای آن‌ها وجود دارد، ۳۵ سال سابقه بیمه نیز بدون شرط سنی در نظر گرفته می‌شود و افراد قادر به بازنشستگی و دریافت حقوق هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: براساس قانون تعیین تکلیفی که در این سازمان وجود دارد، قالیبافان زن که دارای ۱۰ سال سابقه بیمه هستند و سن آن‌ها به ۵۵ سال رسیده است، نیز می‌توانند به نسبت سنوات خود از مستمری سازمان بهره‌مند شوند، همچنین افرادی که به سن ۵۵ سالگی رسیده، اما سابقه آن‌ها کمتر از ۱۰ سال است نیز می‌توانند کسری سنوات خود را خریداری کرده و قادر به استفاده از مستمری سازمان به نسبت سنوات ۱۰ ساله خود باشند، همچنین درخصوص مردانی که بیمه قالی‌بافی هستند نیز تنها تفاوت در این است که شرط سنی ۵۵ سال به ۶۰ افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: براساس ماده یک آیین‌نامه بیمه قالی‌بافی مشمولان این بیمه افرادی هستند که منحصرا به شغل قالی‌بافی و یا مواردی مانند طراحی نقشه، رنگرزی و... که مرتبط با قالی‌بافی هستند، مشغول باشند و همچنین برای چگونگی اشتغال در این زمینه‌های نیز استانداردهایی تعیین شده است، برای مثال استانداردهای مرتبط با بافت قالی توسط وزارت صنعت،معدن و تجارت و شرکت فرش مشخص می‌شوند و در بازرسی‌هایی که توسط تامین اجتماعی، وزارتخانه مذکور و شرکت فرش به‌صورت مشترک انجام می‌شود این استانداردها مدنظر قرار می‌گیرد.

محمدی عنوان کرد: بنابراین موارد تخصصی درمورد قالی توسط شرکت فرش تعیین می‌شود، برای مثال توسط این شرکت مشخص شده است که قالی با ابعاد یک در یک و نیم در مدت ۱۰۰ روز، دو در سه در ۵۰۰ روز و سه در چهار در ۱۰۰۰ روز بافته شود و تقریبا بافنده باید روزانه حدود ۴۰۰۰ هزار گره بافت داشته باشد، اما در بررسی‌های اشتغال که انجام می‌شود موارد خاص نیز درنظر گرفته می‌شود، مثلا زمانیکه خانم باردار و یا بیمار باشد، بازرسان شرایط شخص را نیز درنظر دارند، اما در مجموع فرد باید اشتغال داشته باشد و بافت قالی را به اتمام رسانده و مجدد قالی بعدی را راه‌اندازی کند.

مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در این سازمان کمیسیون موضوع ماده ۹۱ وجود دارد که در مورد بررسی از کارافتادگی بیمه‌شدگان فعالیت دارد، بنابراین اگر بیمه شده قالی‌بافی در اثر بیماری قادر نباشد به کار خود ادامه دهد با ارائه مدارک پزشکی موردنیاز موضوع در کمیسیون ماده ۹۱، توسط پزشکانی که برای این منظور دعوت می‌شوند، بررسی شده و در صورت تایید بیماری مستمری ازکارافتادگی برای این فرد برقرار می‌شود، اما درصورتی‌که بیماری توسط این کمیسیون تایید نشود فرد باید مجدد اشتغال داشته باشد تا امکان ادامه بیمه برای او وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: بیمه قالی‌بافی مشمول کمک دولت دولت است، یعنی دولت به‌صورت ماهیانه مبلغی را بابت بیمه افراد قالیباف به‌منظور کمک جهت پرداخت به سازمان تامین اجتماعی تعهد می نماید و در حقیقت حق بیمه این افراد ۲۷ درصد مزد حقوق آن‌ها بوده و تنها هفت درصد آن را خود فرد پرداخت می‌کند.

محمدی با اشاره به اینکه مواردی در گذشته وجود داشته است که بیمه قالیبافی فردی قطع شده باشد، یادآور شد: برای مثال زمانی‌که شخص پس از مدتی اشتغال به قالیبافی را رها کند و به شغل دیگری مشغول شود، بیمه قالیبافی فرد قطع می‌شود، بنابراین در صورتیکه فرد اشتغال به قالی‌بافی نداشته باشد، استاندارد بافت را رعایت نکند، احتمال قطع شدن بیمه وجود دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: نرخ بیمه قالیبافان ۲۷ درصد است، یعنی ۲۷ درصد حقوق و دستمزدی که قانون برای آن‌ها تعیین کرده است که حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار است، برای این افراد ۲۷ درصد حقوق آن‌ها به عنوان حق بیمه درنظرگرفته می‌شود و هفت درصد این مبلغ برعهده فرد بیمه‌شده و ۲۰ درصد نیز برعهده دولت است.

وی درخصوص بیمه زنان خانه‌دار، افزود: بیمه زنان خانه‌دار دارای چندین نرخ است که هر فردی می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کند، اولین مورد نرخ ۱۲ درصد و درحقیقت ۱۴ درصد است، اما دو درصد آن برعهده دولت و مابقی برعهده فرد بیمه‌شده قرار دارد، نرخ ۱۲ درصد بیمه شامل بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی می‌شود، یعنی اگر فرد به سن بازنشستگی برسد و پس از بازنشستگی فوت کند بازماندگان این فرد می‌توانند از مستمری او استفاده کنند، اما در صورتیکه پیش از رسیدن به سن بازنشستگی فرد فوت کند، بازماندگان او نمی‌توانند از مسمتری او استفاده کنند، همچنین بیمه نرخ ۱۲ درصد تعهد از کار افتادگی ندارد.

محمدی ادامه داد: دومین مورد بیمه زنان خانه‌دار ۱۴ است که این بیمه نیز در واقع نیز ۱۶ درصد است، اما دو درصد آن برعهده دولت قرار دارد، تعهدات این نرخ شامل بازنشستگی و فوت قبل و پس از بازنشستگی است یعنی اگر فرد پیش از بازنشستگی فوت کند بازماندگان این فرد می‌توانند از مستمری او استفاده کنند، همچنین بیمه با نرخ ۱۸ درصد وجود دارد که این نرخ نیز درحقیقت ۲۰ درصد بوده و دو درصد برعهده دولت قرار دارد و این نرخ مربوط به بیمه کامل زنان خانه‌دار است و بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت قبل و پس از بازنشستگی را پوشش می‌دهد، علاوه‌ بر این شخص می‌تواند با پرداخت سرانه درمان که هرساله مبلغ آن تعیین و ابلاغ می‌شود و امسال برای هر نفر ماهانه حدود ۷۱ هزار و ۶۰۰ تومان است از خدمات درمانی بهره‌مند شود، همچنین افراد دارای بیمه خانه‌دار می‌تواند دستمزد خود را بین حداقل دستمزد شورای عالی کار و حداکثر دستمزد انتخاب کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: به دلیل اینکه اکثر قالی‌بافان در منزل مشغول به کار هستند و ورود به منزل این اشخاص برای بررسی اشتغال که توسط بازرسان انجام می‌شود، نیازمند مجوز است برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل ابتدای کار و هنگام عقد قرارداد بیمه از افراد فرم اجازه بازرسی دریافت می‌شود.

وی اضافه کرد: تعیین موارد تخصصی در خصوص بیمه قالی‌بافان توسط شرکت فرش صورت می‌گیرد برای مثال تعیین بافت روزانه ۴۰۰۰ گره توسط قالی‌بافان توسط این شرکت انجام شده است، اما در بازرسی‌های انجام شده سعی می‌شود شرایط بافندگان در نظر گرفته شود زیرا مشاغل خانگی دارای مشکلات متعددی هستند و فرد ممکن است به دلیل بیماری، فوت بستگان و... قادر به انجام کار در زمان معین نباشد و بررسی‌ بازرسان همه جانبه است، اما استاندارد لازم نیز باید رعایت شود زیرا در مواردی نیز مشاهده می‌شود فرد شغل قالی‌بافی ندارد، اما قصد دارد از این بیمه استفاده کند.


ظروف کرایه شهرک غرب


طراحان فرش ایرانی در حال رفتن به ترکیه

طراحان فرش ایرانی در حال رفتن به ترکیه!

بهترین قالیشویی تهران از نظر مردم


مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف با بیان اینکه سالانه ۵۰۰ تن ابریشم وارد می کنیم، گفت: با وجود آنکه بزرگترین طراحان فرش دستباف متعلق به ایران است، اما آنها به دلیل عدم حمایت در حال رفتن به ترکیه هستند.



عبدالله بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: زمانی بزرگترین صادر کننده پشم و ابریشم جهان بودیم ولی امروز به واردات آن روی آورده‌ایم، به نحوی که سالانه ۵۰۰ تن ابریشم وارد می‌کنیم.


وی با اشاره به قطب‌های تامین مواد اولیه فرش در کشور، گفت:حدود ۶۰ میلیون رأس گوسفند داریم که می‌توانیم به شرطی که فراوری شود با آن تولید پشم داخلی و صنعت نساجی را متحول کنیم.


به گفته بهرامی، اگر روی فراوری پشم داخلی سرمایه‌گذاری انجام گیرد نیازی به واردات مواد اولیه فرش نداریم.


مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف در عین حال تصریح کرد: بزرگترین طراحان فرش دستباف را در ایران داریم ولی همه آنها در حال رفتن به ترکیه هستند چون حمایت نمی شوند.


وی افزود: وقتی جایگاهی برای فرش در نظر نگیریم کم کم متخصصان و طراحان این بخش به جایی می روند که به صنعت فرش بها بدهند.


بهرامی همچنین درباره مصوبه تعهد ارزی بانک مرکزی که پیش از این بارها معافیت فرش دستباف از آن را خواستار شده بود، گفت:متاسفانه این مصوبه مثل سه سال قبل هنوز هم در حال اجرا است، هر چه مکاتبه و نامه نگاری کردیم پاسخی داده نشد و همچنان پیگیر معافیت فرش دستباف از تعهد ارزی هستیم.



مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف در پایان بر لزوم حمایت قالیبافان و بافندگان فرش تاکید کرد و گفت: درآمد حاصل از فرش دستباف برای قالیبافان اهمیت زیادی دارد چون در سبد معیشت و کاهش هزینه‌های زندگی، امنیت اجتماعی و امنیت شغلی آنها اثرگذار است.



قالیشویی مخصوص شستشوی فرش دستباف:

قالیشویی مخصوص شستشوی فرش دستباف:


قالیشویی فلکه سوم تهرانپارس

دنیای اقتصاد

فرش یکی از لوازم ضروری و مهم در هر خانه به شمار می رود و بدین ترتیب شست و شوی فرش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

قالیشویی مخصوص شستشوی فرش دستباف:

در قالیشویی مخصوص شستشوی فرش ابریشمی و دستباف تهران، فناوری به ما اجازه می ‌دهد که فرش دستباف شما را تمیز و تازه کنیم، بدون استفاده از مواد شیمیایی خشن یا صابون کاملا ایمن و بدون خطر ساییدگی فرش دستباف.


برای مشاهده قیمت کارهای ما می توانید به سایت قالیشویی مخصوص فرش دستباف تهران مراجعه کنید. قالیشویی فرش تهران با قیمتی مناسب فرش های دستباف شما را از هرگونه لکه و کثیفی تمیز می کند. مطمئنا فرش های شما پس از شستشو با طراوت جلوه خواهند کرد و شما هیچ وقت از انتخاب مجموعه ما پشیمان نخواهید شد.


کیفیت شست و شو برای محافظت از فرش دستباف ضروری است. قالیشویی مخصوص شستشوی فرش دستباف تهران در زمینه شستشوی با کیفیت و کارآمد فرش فعالیت می‌ کند. قالیشویی دستباف تهران مزایای زیادی دارد و در مقایسه با قالیشویی سنتی از کیفیت بالایی برخوردار است.


مزایای قالیشویی فرش دستباف:

در این مجموعه شستشوی فرش با استفاده از دستگاه های پیشرفته صورت می‌ گیرد. همچنین کار مبل شویی در محل نیز توسط این گروه خدماتی انجام میشود. فرآیند قالیشویی توسط افراد باتجربه در قالیشویی تهران انجام می ‌شود. فرایند شستشو به الیاف فرش دستباف آسیب نمی ‌زند. در فرایند شستشوی فرش از بهترین مواد شوینده مناسب با هر فرش استفاده می شود. زیر نور مستقیم خورشید خشک می شود. این قالیشویی مجهز به دستگاه های آب گیری حرفه ای است. فرآیند خشک کردن با دستگاه های مجهز و پیشرفته انجام می گیرد.


۲ نکته مهم در فرآیند شستشوی فرش:

همچنین نباید فراموش کرد که فرایند شستشوی فرش بسیار مهم است. نباید هیچ‌ گونه آلودگی یا مواد شوینده در الیاف فرش باقی بماند، زیرا این عمل سبب آسیب رساندن به فرش و از بین رفتن آن می‌ شود. همچنین فرآیند خشک کردن فرش نیز حائز اهمیت است، زیرا اگر فرش درست خشک نشود موجب از بین رفتن آن خواهد شد.


خلاصه ای از مراحل شستشوی فرش:

۱: اولین مرحله در فرآیند شست و شو بدین صورت است که فرش را از هرگونه گرد و غبار و پرز پاک می‌ کنند؛ به عبارتی عمل گردگیری را انجام می ‌دهند.


۲: توسط دستگاه های مکانیزه فرش را خیس می کنند. مناسب با هر فرش باید دما و فشار آب کنترل شود


۳: مواد شوینده را روی فرش پخش می‌کنند. مواد شوینده مناسب هر فرش تعیین شده، سپس به طور یکنواخت توسط دستگاه ‌های پیشرفته روی فرش پخش می ‌شود، این عمل موجب می ‌شود تمام این لکه‌ ها و کثیفی ها از الیاف فرش جدا شده و فرش جلوه‌ای زیبا پیدا کند.


۴: فرآیند شت و شو و آب گیری که بوسیله دستگاه های مجهز و پیشرفته انجام می گیرد.


۵: خشک کردن که در دمایی مناسب و با دستگاه های مکانیزه صورت می پذیرد.


قالیشویی ستاره


کلام آخر:


فرش به منظور پوشیدن زمین و راحتی بیشتر در خانه و سایر اماکن مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به این مسئله که تمام کاربران به دنبال قالیشویی با قیمت های مقرون به صرف با بهترین امکانات و خدمات هستند، قالیشویی مخصوص فرش دستباف در تهران با بهترین امکانات و قیمت هایی مناسب آماده خدمت شستشوی مبل در منزل و موکت شویی و قالیشویی به مشتریان عزیز می باشد.


بعضی قالیشویی ها با توجه به قیمت پایینی که برای شستن قالی ها اعلام می کنند، از مواد شوینده بی کیفیت و مضر استفاده می کنند. مجموعه قالیشویی شستشوی فرش دستباف تهران محیطی امن و با کیفیت برای انتخاب می باشد. مطمئن باشید که از خدمات این مجموعه راضی خواهید بود و در ضمن قیمت های مقرون ب صرفه و برخورد خوب با مشتریان همواره یک مزیت فوق العاده این مجموعه می باشد.

روانشناس مرزداران


رنج بافندگان فرش دستباف از دلالان بی انصاف

رنج بافندگان فرش دستباف از دلالان بی انصاف


قالیشویی رسالت

ایسنا/گیلان یک پیشران بافت فرش دستباف رشت گفت: دلالان فرش، با قیمت های بسیار پایین از ما فرش می خرند و با سودهای هنگفت در بازار به فروش می رسانند.


نیلوفر آتش زمزم در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: درآمد حاصل از فرش دستباف برای قالیبافان اهمیت زیادی دارد چون در سبد معیشت و کاهش هزینه‌های زندگی و امنیت شغلی آنها اثرگذار است.


وی با اشاره به اینکه در کارگاه هم به تولید فرش و هم به تولید تابلو فرش می پردازم، افزود: به دلیل اشباع بودن بازار تابلو فرش تعداد کمی از تابلو فرش ها به فروش می رود اما بافت قالی و قالیچه همچنان مشتریان خوبی دارد. یکی از دلایلی که بافندگان تمایل دارند بیشتر به بافت تابلو فرش بپردازند این است که برای بافت فرش مدت زمان زیادی برای اتمام کار نیاز است و دستمزدهای کمی هم بعد از پایان کار نصیب بافندگان می شود.


این پیشران بافت فرش دستباف با بیان اینکه از کشورهای سوئیس و ترکیه و عراق هم مشتریان بسیار خوبی دارد، خاطرنشان کرد: کشورهای دیگر به کیفیت عالی فرش گیلان واقف هستند اما متاسفانه در کشور خودمان باید فرش گیلان را به نام دیگر استان های کشور معرفی کنیم تا از ما بخرند.


زمزم تصریح کرد: هزینه تمام شده تولید فرش افزایش یافته است و امسال سفارش کارها و فروش فرش کمتر از پارسال است.


وی افزود: یکی دیگر از مشکلات وجود دلالان بی انصاف است که علیرغم گران شدن قیمت مواد اولیه قیمت پیشنهادی شان همان قیمت فروش پارسال است.


این پیشران بافت فرش دستباف با اشاره به اینکه یکی از فرشهای دستبافم را با ۲۰۰ درصد سود یک دلال معامله کرده است، گفت: وجود نمایشگاه ها می تواند کمک زیادی به بافندگان فرش کند و امیدواریم جهاد دانشگاهی بتواند در این خصوص تدابیر لازم را بیاندیشد.


وی اضافه کرد: کرونا کار فرش بافان را کم رونق کرده است و امسال سال بسیار سختی برای بافندگان فرش بود. فعالیت در بافت فرش برای جوانان جالب است اما چون درآمد کمی دارند از ماندن در این عرصه بی انگیزه می شوند.


وی تصریح کرد: کیفیت فرش گیلان به حدی خوب است که استان های فرش خیز هم حتی برای خرید به بافندگان ما مراجعه می کنند و اما خودمان مجبوریم که فرش های رشت را به نام فرش اردبیل و تبریز بفروشیم.

روانشناس جنت آباد