قالیشویی فارسی

ارائه خدمات قالیشویی در تهران

قالیشویی فارسی

ارائه خدمات قالیشویی در تهران

«عادی انگاری»، فرش قرمزی برای افزایش آمار فوتی‌ها بر اثر کرونا

«عادی انگاری»، فرش قرمزی برای افزایش آمار فوتی‌ها بر اثر کرونا
تهران -ایرنا- «خسته شدیم از ماسک زدن، از ضدعفونی کردن هر چیز، از نرفتن به میهمانی و دورهمی» دیالوگی است که این روزها بسیار شنیده و گفته می شود؛ سخنانی که بوی عادی انگاری و رفتن به استقبال ویروس کرونا و مرگ می‌دهد.

گشتی در سطح شهر که بزنی با صحنه هایی روبه رو می شوی که نه تنها شوک آور است بلکه بوی خون می دهد؛ اعلامیه های فوت عضو خانواده ای بر اثر کرونا، دیوار خانه ای را سیاه کرده است اما چند قدم آن طرف تر مغازه دار، دستفروش و عابرانی را می بینی که بدون استفاده از ماسک و رعایت شیوه های بهداشتی و فاصله فیزیکی با فراغ بال در حال بازارگرمی و خرید و قدم زدن هستند.

وقتی از آن ها می پرسی با وجود افزایش روزانه آمار فوتی ها بر اثر کرونا، چرا حواستان به جان خود و عزیزانتان نیست می گوید: «ای بابا، تمام این افراد که فوت کرده اند، هم رعایت می کردند و هم واکسن زده اند اما گذرشان به قبرستان افتاد. تا الان که نگرفتیم از این به بعد هم نمی گیریم!»

با همین شیوه و فرمانی که این ها می روند است که ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از فاجعه کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کشور به ۳۸درصد خبر می دهد و می گوید: پوشش ماسک در اماکن عمومی در ۲۳ استان از ۳۲ استان، زیر ۵۰ درصد است و با توجه به اندازه گیری میزان تحرک و حرکت مردم در سطح جامعه، رفت و آمدهای مردم نسبت به شرایط عادی یعنی تابستان سال‌های ۹۶ و ۹۷, هفده درصد بیشتر شده است.  

وی تاکید می کند: گویی مردم دچار لجبازی با خودشان و هر کسی با گروه دیگر شده است!
مقالات دیگر: قالیشویی تهران نو
راست می گوید و شاهد مدعا مردمانی است که با اعلام تعطیلی، راه جاده و دشت را در پیش می گیرند و ساعت ها در ترافیک از فضاهای عمومی بین راه استفاده می کنند غافل از اینکه همانند زامبی های فیلم «والکینگ دد»، کرونا را از این سو به آن سو می برند و سوغاتی مرگ برای عزیزان خود به ارمغان می آورند.

«عادی انگاری»، فرش قرمزی برای افزایش آمار فوتی‌ها بر اثر کرونا

حریرچی راست می گوید، مردم لج کرده اند تا خانواده خود را همانند دانه های انار، از هم جدا و در خاک بنشانند؛ مرگی که راحت نیست و فیلم ها و عکس های منتشر شده از بیماران بستری کرونایی در بیمارستان حکایت از دشواری آن دارد و اینکه در صورت استفاده نکردن از ماسک چند گرمی، باید گلویی پاره شود و دستگاه سنگین تنفس مصنوعی را تحمل کند.

فراموش کرده اند نخستین روزهایی که ویروس کرونا تازه شروع به جولان کرده بود، جمله «چه کنم چه کنم تا بیمار نشوم» نقل محافل بود و همگان مترصد خواندن یا شنیدن مطلبی در مورد پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا بودند.

با گذشت چندین ماه از جولان کرونا و عبور پیک های مختلف آن از آسمان کشور، حال دیگر قبح این ویروس تاجدار شکسته و باید به دنبال راه چاره و یافتن راهکاری برای بازگشت دوباره جدیت اجرایی شدن پروتکل های بهداشتی مبارزه با کرونا در جامعه و نتیجه بخش بودن طرح تعطیلات به خاطر کرونا گشت.
مقالات دیگر: نایت گارد
موضوعی که دکتر مصطفی قانعی پور متخصص ریه و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، در پاسخ به اینکه چه کنیم تا مردم بیش از همیشه کرونا را جدی بگیرند، می گوید: یکسری مسائل که حاکمیتی است را نمی توان به مردم سپرد به این معنا که اگر وزارت بهداشت خطری احساس کند مبنی بر اینکه رعایت نکردن پروتکل ها از سوی گروهی، خطر مرگ برای بقیه به وجود می آورد، بایست از طریق حاکمیت اعمال قانون به گونه ای صورت گیرد که کسی که رعایت نمی کند از مجازات عدم رعایت بترسد.

قانعی با بیان اینکه یک روز بستن راهها و روز دیگر خواهش کردن از مردم برای خارج نشدن از خانه جواب نمی دهد، تصریح می کند: حاکمیت باید این دو را با هم اجرایی کند یعنی ضمن درخواست از خانه نشینی، راه ها را هم ببندد.

وی ادامه می دهد: این کار باید ادامه دار شود و جریمه عدم سرپیچی را هم باید به وزارت بهداشت بدهند تا بیمارستان ها را برای پذیرش بیماران مجهزتر کنند.

این پزشک متخصص با یادأوری اینکه فراموش نکنیم در پدیده ای که طول می کشد و زمان می برد شاهد افزایش خستگی مردم، کاهش اثر بخشی رسانه ای و پذیرش توصیه ها و افزایش بی تفاوتی ها خواهیم بود، خاطرنشان می کند: در این جا باید روانشناسان اجتماعی به یاری کادر درمان بیایند تا چگونگی حفظ حساسیت ها را آموزش دهند.

با تمام گفته و ها و شنیده ها و خواسته ها از مردم در جهت رعایت شیوه های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی، مطالبه عمومی در شرایط حاضر، انجام واکسیناسیون با شتاب بیشتر است؛ وضعیت واکسیناسیون در کشور به هیچ عنوان مطلوب نیست و این موضوع منجر به سرخوردگی اجتماعی می‌شود.
از: فاطمه دهقان نیری

پلمب ۴ باغ تالار متخلف در ساوجبلاغ

فرمانده انتظامی ساوجبلاغ از بازدید ۱۶ باغ تالار و پلمب ۴ واحد متخلف در ۴۸ ساعت گذشته توسط پلیس نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان خبر داد.

پلمب ۴ باغ تالار متخلف در ساوجبلاغ
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی سلیمانی با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای نظارت بر واحدهای صنفی و پیشگیری از تخلفات صنوف، پلیس نظارت بر اماکن عمومی ساوجبلاغ در ۴۸ ساعته گذشته از ۱۶ باغ تالار بازدید کرد.
مقالات مرتبط: باغ تالار شمال تهران
وی افزود: طی این طرح از ۱۶ تالار و باغ تالار بازدید شد که درنتیجه آن برای ۹ واحد اخطاریه پلمب صادر و ۴ واحد هم به دلیل عدم رعایت قوانین صنفی و بی توجهی به تذکر قبلی پلیس، پلمب شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به اینکه کلیه فعالیت های واحد های صنفی توسط پلیس ساوجبلاغ بصورت شبانه روز رصد می شود خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی صنفی، مراتب را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

منبع: کرج رسا

۵۵ پرونده قضایی برای متخلفان زیست محیطی استان همدان تشکیل شد

۵۵ پرونده قضایی برای متخلفان زیست محیطی استان همدان تشکیل شد

همدان- ایرنا- رییس اداره بازرسی و مسوول امور حقوقی حفاظت اداره کل محیط زیست استان همدان از تشکیل ۵۵ پرونده قضایی برای متخلفان زیست محیطی استان در سالجاری خبر داد و گفت: ۱۴ مورد از پرونده ها مربوط به تخریب و تصرف، تعلیف غیرمجاز و ساخت و ساز در مناطق تحت مدیریت این اداره کل است.


حجت لطفی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین ۱۸ پرونده مربوط به تخلف شکار و صید غیرمجاز بوده است که ۲۱ متهم در این راستنا شناسایی و به دنبال تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.


رییس اداره بازرسی و مسوول امور حقوقی حفاظت اداره کل محیط زیست استان همدان ادامه داد: تخلف های کار و صید شامل شروع به شکار در مناطق حفاظت شده، شکار غیرمجاز گونه هایی نظیر کبک، قوچ و میش، گراز، روباه، نگهداری غیرمجاز جانوران و کشتن حیوانات و انتشار عکس آنها در فضای مجازی بوده است.


لطفی ادامه داد: ۲۳ پرونده مربوط به تخطی از محیط زیست انسانی نیز در این مدت زمان تشکیل شده که شامل تخلف واحدهای بازیافت پلاستیک، قالیشویی، دهیاری، تخلیه کود مرغی در مجموع با ۲۳ متخلف بوده است.

مقالات دیگر: گل فروشی ستارخان

وی گفت: ۱۳۰ اخطاریه قانونی در زمینه آلودگی آب، هوا، خاک و پسماند برای واحدهایی نظیر سیلیس کوبی، خشکبار، کشتارگاه، واحدهای خدماتی رفاهی، انواع شوری، شهرک های صنعتی، ذهتابی (روده پاک کنی)،  تولید چرم، کوره آجر پزی، دانه بندی شن و ماسه، تولید گوگرد، کارخانه آسفالت، دامداری، سنک کوبی، دهیاری و شهرداری ها صادر شد.


لطفی با بیان اینکه همه پرونده ها در حال رسیدگی قضایی است افزود: تاکنون رای از سوی محاکم قضایی صادر نشده است.


استان همدان دارای ۶ منطقه حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است و وسعت مناطق زیر پوشش محیط زیست به ۶۲ هزار هکتار می رسد.


تاکنون ۴۰ گونه پستاندار، ۱۸۱ گونه پرنده، ۴۳ گونه خزنده، ۳۸ گونه انواع ماهی ها و چهارگونه دو زیست در استان همدان شناسایی شده است.

مقالات دیگر: قالیشویی سرخه حصار

اصناف متخلف ری ۲۵۰ میلیون تومان جریمه شدند

اصناف متخلف ری ۲۵۰ میلیون تومان جریمه شدند

شهرری - ایرنا - رییس اتاق اصناف شهرستان ری از بازرسی ٢ هزار و ٣٠٠ واحد صنفی این شهرستان در تیر ماه امسال خبر داد و گفت: اصناف متخلف این شهرستان ۲۵۰ میلیون تومان جریمه شدند.

لطف الله ستاره روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این میزان جریمه از ۱۹۵ واحد صنفی متخلف به دلیل گران فروشی، کم فروشی و سایر جرایم صادر شده است.

وی با بیان اینکه اتاق اصناف روزانه ۱۰ تیم بازرسی را در ۲ نوبت روانه بازار می کند، خاطرنشان کرد: اصناف شهرستان ری در تیرماه سال جاری یکهزار تذکر شفاهی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی دریافت کرده اند.
مقالات دیگر:
ستاره اضافه کرد: همچنین به ‌دلیل شیوع کرونای دلتا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی ۱۵ واحد صنفی نیز طی یک ماه گذشته جریمه نقدی شده اند.

این مسئول  با اشاره به گشت های مشترک بازرسان اداره اصناف با تعزیرات، اماکن، دامپزشکی و فرمانداری، ابراز کرد: ۲۳ مورد کشت مشترک نیز در تیرماه سال ۱۴۰۰ بازرسان اتاق اصناف با سایر نهادها داشته اند.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و ۱۰ هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد است.

چگونگی همیشه تمیز نگه داشتن خانه

چگونگی همیشه تمیز نگه داشتن خانه

تمیزی و مرتب بودن خانه را تمامی بانوان ایران زمین دوست دارند. من فکر می کنم که تمیز نگه داشتن همیشگی خانه نیاز به زمان تمام وقت ندارد و می توان با یک برنامه ریزی رعایت اصولی بتوان همواره خانه مرتب و تمیز داشت.


با رعایت کردن عادت هایی که در ادامه بیان می کنیم، می توانید همواره خانه تمیز و مرتبی داشته باشید.


۱. از تخت خواب یا رخت خواب هایتان شروع کنید


در ابتدای روز رختخواب یا تخت خواب خود را مرتب کنید، این کار واقعا وقت زیادی از شما نمی گیرد، اما باعث می‌شود روزتان را با نظم شروع کنید و در پایان شب با یک تخت خواب مرتب و آماده روبه‌رو باشید. برای سهولت کار می توانید تا حد ممکن مدافع های خود را ساده کنید و حداقل بالشت استفاده کنید.


۲. زیاد سخت گیر نباشید


قطعاً شما می خواهید به بهترین نحو ممکن خانه خود را تمیز کنید، اما نیازی نیست که خود را اذیت کنید یا خود را درگیر تمامی جزئیات کنید. برای مثال اگر در یک گوشه ای از کف زمین لکه وجود دارد که به آسانی هم قابل مشاهده نیست، لازم نیست حتماً آن را هم تمیز کنید. من نمی گویم آن را تمیز نکنید، اما می‌توانید این گونه موارد را در برنامه های هفتگی خود قرار دهید، نه برنامه های روزانه.


۳. اولویت بندی و برنامه ریزی کنید


همه موارد به یک اندازه اهمیت ندارند. لیستی از کارهایی را که می خواهید در طول روز انجام دهید تهیه و یادداشت کنید و سپس با اولویت و اینکه کدام یک از اهمیت بالاتری برخوردارند کارها را انجام دهید. این مورد می تواند بسیار کمک حال شما باشد.

۴. پاکسازی شبانه منزل


می‌توانید با یک پاکسازی کوتاه مثلاً ۱۵ دقیقه ای بسیاری از کارهایی را که قرار بود صبح انجام دهید در این مدت کوتاه انجام دهید، و اینگونه بسیاری از کارهای شما برای فردا آسان تر می شود.


۵. همانطور که راه می روید خانه را تمیز کنید


این مورد می تواند ساده به نظر برسد اما من فکر می‌کنم این کاری است که اغلب افراد آن را انجام نمی دهند. شما میتوانید در رفتارهای ساده روزانه در خانه بسیاری از کارها را انجام دهید. برای مثال زمانی که می خواهید از اتاق آشپزخانه بروید نیازی نیست دست خالی اتاق را ترک کنید، اگر وسیله می بینید که مربوط به آشپزخانه است می توانید آن را با خود ببرید و موکول به زمان دیگری نکنید، یا اگر چند لیوان استفاده شده در آشپزخانه می بینید می توانید در چند دقیقه کوتاه آنها را شستشو داده به وقت دیگری موکول نکنید.


۶. آشپزخانه و خانه را شلوغ نکنید


بسیاری از وسایلی که در خانه آشپزخانه وجود دارند شاید مدت‌های طولانی مورد استفاده قرار نگیرد. پس می توان گفت شاید نیازی به آنها نیست. با وسایل کمتر میتوان نظم بیشتر و تمیز کردن ساده تری داشت. پس سعی کنید محیط اطراف خود را شلوغ نکنید.


۷. برای وسایل تا مکان مشخصی را معین کنید.


خودتان از میزان اهمیت نظم در کارها مطلع هستید، کمدها و کابینت ها را به خوبی مرتب کنید و هر بار وسایل را در یکجا قرار ندهید و برای وسایل خود مکانی مشخص انتخاب کنید تا هم خانه مرتبی داشته باشید هم زمانی که به آنها نیاز دارید به آسانی بتوانید این وسایل را پیدا کنید و هم در زمان مرتب کردن خانه در کوتاه ترین زمان بدانید که وسایل باید در کدام بخش خانه قرار بگیرند.

قالیشویی فرجام

۸. حواستان به فرش ها باشد


فرشهای خانه همواره در پیش روی دیدگان ما قرار دارند. از تمیز بودن یا کثیف بودن آنها می تواند در روحیه و افکار ما اثر گذار باشد. اگر کثیفی در فرش مشاهده کردید یا اگر مشکلی مانند ریختن چای روی فرش پیش آمد، آن را به زمان دیگری موکول نکنید و به موقع قبل از آنکه لکه روی فرش ماندگار شود آن را پاک کنید. اگر میزان کثیفی فرش های منزل تان زیاد است، می توانید با انتخاب یک قالیشویی خوب نسبت به شستشوی فرش های تان اقدام کنید. اگر در تهران زندگی می کنید میتوانید با قالیشویی های تهران یا اگر در شهرهای دیگر مانند شیراز زندگی می کنید می توانید با قالیشویی های شیراز تماس بگیرید.


۹. استفاده از گردگیرهای طبیعی


گرد و غبار ها در مکان های مختلف خانه می نشینند، گاهاً گردگیری برخی نقاط مانند کتابخانه که کتاب های زیادی در آن قرار دارد یا طاقچه های دکوری ممکن است کمی سخت باشد. با استفاده از گردگیرهای طبیعی قیمت مناسبی نیز دارند مانند گردگیر پر شترمرغ می توانید این کارها را آسانتر و در مدت زمان کوتاه تری انجام دهید.

آموزشگاه گیتار غرب تهران


منبع: ایلنا