قالیشویی فارسی

ارائه خدمات قالیشویی در تهران

قالیشویی فارسی

ارائه خدمات قالیشویی در تهران

احیاء فرش دستباف تویسرکان، مرگ تدریجی یک رویا؟!

احیاء فرش دستباف تویسرکان، مرگ تدریجی یک رویا؟!

ایسنا/همدان در بازه زمانی پنج سال گذشته و قبل از شروع به کار فرماندار کنونی تویسرکان، در کنار توجه ویژه به بهره‌وری حداکثری از تولیدات گردو و صنایع مبل و منبت، احیاء فرش دستباف با هدف پویایی بیشتر اقتصادی شهرستان و رونق فضای کسب و کار از شعارها و برنامه‌های مسئولان شهرستان بود.


به‌گزارش ایسنا، خوشبختانه در حوزه بهره‌وری از محصول چند منظوره گردو در تویسرکان به‌عنوان پایتخت گردوی ایران، طرح ایجاد نهالستان و باغ مادری گردو و طرح اصلاح باغات گردوی تویسرکان به ثمر نشست تا گام‌های مؤثر و اثربخشی در این بخش برداشته شود. 


در حوزه صنایع مبل و منبت نیز شاهد برگزاری جشنواره صنایع مبل و منبت روستای اشترمل، اختصاص نشان جغرافیایی مبل و منبت و شهر ملی منبت گلریز به تویسرکان و دهکده ملی منبت به روستای اشترمل این شهرستان بودیم.


تسهیلات ارزان قیمت قابل توجهی از محل وام‌های اشتغالزای دولتی به فعالان بخش مبل و منبت شهرستان تویسرکان پرداخت شد و تلاش‌هایی برای حرکت به‌سمت برندسازی و چرخه کامل تولیدات این بخش صورت گرفت، با این حال با وجود استقبال و حمایت مسئولان، هنوز شاهد ایجاد فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های بزرگ و دائمی صنایع مبل‌و منبت در شهرستان نیستیم وگردش مالی در این حوزه به میزان مطلوب و دلخواه نرسیده است.


در این میان اما آنچه این روزها کمتر از آن سخن به میان می‌آید، طرح احیا فرش اصیل و دستباف تویسرکان است که در سال‌های اخیر همراه با گردو و صنایع مبل و منبت در صدر عناوین جشنواره ملی تویسرکان جای داشت اما رفته‌رفته حتی سخنان انگیزشی و رسانه‌ای نیز در این زمینه کم شد!


اکنون نه تنها شاهد احیا فرش دست باف تویسرکان نیستیم بلکه مسئولان شهرستان گاهی به ارائه آمار کلی مانند وجود بیش از چهار هزار و ۵۰۰ بافنده فرش در شهرستان تویسرکان بسنده می‌کنند اما نمی‌گویند این ظرفیت ارزشمند و اثرگذار چه آورده و منافع مالی و اقتصادی در راستای بهبود فضای کسب و کار در شهرستان تویسرکان دارد؟

قالیشویی نارمک

امروز این سوأل در اذهان عمومی شکل گرفته که ماجرای احیای تولیدات فرش دستباف تویسرکان در چند سال اخیر چه زخمی از مشکلات حوزه اقتصاد و اشتغال شهرستان را التیام بخشیده است؟


به‌راستی آیا ظرفیت احیا فرش دستباف از تویسرکان باربربسته و از دست رفته و یا مسئولان و فعالان و دست اندرکاران این حوزه در شهرستان تویسرکان نتوانسته‌اند در اجرایی کردن شعارها و برنامه‌های خود در این زمینه موفق و اثرگذار عمل کنند؟


در گذشته‌ای نه چندان دور، تولید فرش‌های دستباف در روستاها و نقاط مختلف شهرستان تویسرکان از رونق بالایی برخوردار بوده و یکی از راه‌های امرار معاش برخی از مردم این شهرستان به حساب می‌آمد اما اکنون فرش تویسرکان در دوره رکود و ایستایی تولید قرار گرفته است.


در شرایطی که شهرستان تویسرکان به بهبود فضای کسب‌و کار و ایجاد فرصت‌های متنوع شغلی نیاز مُبرم دارد نباید به راحتی از کنار این ظرفیت اثرگذار تولیدی گذشت و آن را به حال خود رها کرد.


اکنون کارشناسان و صاحب نظران حوزه تأمین مواد اولیه، طراحی نقش‌های بازار پسند و یافتن بازارهای فروش باید با آسیب‌شناسی‌های تخصصی، علت راکد ماندن تولیدات اشتغالزای فرش دستبافت در تویسرکان را بررسی کنند تا بتوان با کمک مسئولان و فعالان این بخش موانع تولید بومی این شهرستان در این بخش را برطرف کرد. 

بهترین کلینیک لیمنت دندان در تهران

رشته فرش در هنرستان های خراسان شمالی دایر شد

رشته فرش در هنرستان های خراسان شمالی دایر شد

بجنورد-ایرنا- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: رشته فرش در سال تحصیلی جدید (۱۴۰۰) به منظور رونق و اعتلای صنعت فرش در هنرستان های استان هنرجو می پذیرد.

مهرداد داودزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم زمان با آغاز سال تحصیلی جدید رشته فرش در هنرستان سیرجانیان بجنورد، زیارت شیروان، هنرستان روستای بدرانلوی بجنورد و هنرستان روستای گرگز شهرستان راز و جرگلان تدریس می شود.

وی تصریح کرد: دانش آموزان به غیر از دروس عمومی با طرح‌های فرش اصیل ایران، مواد اولیه، نوع بافت، قالیشوئی و سایر امور مربوط به فرش آشنا می شوند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با بیان اینکه صنعت فرش این استان وضعیت مناسبی ندارد، افزود: برای رونق بخشیدن این بخش، سند توسعه صنعت فرش و جایگاه آن به صورت واقعی و نه اسمی باید تهیه و تدوین شود.

وی ادامه داد: سالانه ۱۶۰ هزار متر مربع فرش دستباف در خراسان شمالی بافته می شود و در سایر استانها به فروش می رسد و اگر نمایشگاه بزرگ فرش به صورت سالانه در استان دایر شود، رونق مناسبی را در این حوزه شاهد خواهیم بود.

شاید بخواهید بخوانید: نایت گارد

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور دارای اقوام کرد، کرمانج، ترک، ترکمن، تات و بلوچ است که صنایع دستی هر یک از آنها ویژگی های منحصر به فردی دارد. 

این استان در بخش دستبافته های داری، گلیم و فرش کردی دارای بیش از ۱۲ هزار بافنده است که ۶۰ درصد این افراد در بجنورد، مرکز استان فعالیت می کنند و به همین دلیل  در سال ۹۸ نام مرکز استان به عنوان «شهر ملی گلیم و سفره کردی» به ثبت رسید.

مقالات دیگر: قالیشویی ونک

انتخاب رنگ فرش اتاق‌خواب

انتخاب رنگ فرش اتاق‌خواب

اتاق‌خواب‌ها با توجه‌ به اینکه فضاهای شخصی هر خانه به‌حساب می‌آیند، دیزاین و طراحی آن با فضاهای دیگر خانه، متفاوت است. یکی از مؤلفه‌های اصلی در انتخاب فرش اتاق‌خواب این است که رنگ آن با فضا در تبعیت کامل باشد.


به گزارش ایسنا بنابر اعلام دیجی فرش، با توجه‌ به اینکه امروزه متراژ خانه‌ها از حداقل میزان خود بهره‌مند است، اتاق خواب های هر واحد مسکونی، کوچک و محدود شده‌اند. به همین منظور بهتر است که از فرش‌هایی استفاده کنیم که به صورت ساده بوده و یا از طرح و نقش مختصری بهره‌مند باشد. برای انتخاب رنگ مناسب فرش اتاق‌خواب بهتر است از رنگ‌های خنثی استفاده شود. زیرا به علت محدود بودن این فضا، استفاده از رنگ‌های با تنالیته خیلی گرم یا خیلی سرد ممکن است ارتعاش انرژی اتاق‌خواب را دستخوش نوسانات شدید کند.

اخیراً باتوجه به فراگیر شدن سبک معاصر در خانه‌ها، استفاده از رنگ طوسی در اتاق‌خواب بسیار رواج یافته است. برای مشاهدة انواع و اقسام فرش‌های با رنگ طوسی می‌توانید به گالری محصولات سایت دیجی فرش مراجعه کنید.


فرش وینتیج برای اتاق‌خواب


فرش‌های کهنه‌نما یا وینتیج با توجه‌ به تلورانس رنگ و نوسانات بافتی که در زمینه خود دارند، جزو محبوب‌ترین فرش‌ها برای اتاق‌خواب محسوب می‌شوند. این فرش‌ها با بهره‌گیری از متدها و مدل‌های سنتی و اصیل به‌گونه‌ای بافته شده‌اند که در هر فضا احساس بزرگی و عظمت را ایجاد می‌کنند.

اگر از جمله افرادی هستید که به وقار و ابهت اتاق‌خواب خود اهمیت می‌دهید، کافی است تا یک فرش وینتیج را با یک تابلوی بزرگ با نماد باستانی را در اتاق‌خواب خود جانمایی کنید؛ آن‌گاه از منظره به وجود آمده شگفت‌زده خواهید شد.


فرش‌های وینتیج اغلب به‌صورت گل برجسته بافته می‌شوند که با یک ظرافت خاص می‌توانید شاخ و برگ‌های قرار گرفته در دل فرش را با طرح کاغذ دیواری اتاق خود هماهنگ کنید. البته که این کار ممکن است دشوار به نظر بیاید، اما با بهره‌گیری از گالری‌های فروش فرش که دارای بیشترین مدل و نمونه هستند، ایجاد این هماهنگی ساده و آسان خواهد بود. دیجی فرش یکی از این مجموعه‌ها است که با توجه به کثرت نمونه‌ها، مناسب‌ترین گزینه محسوب می‌شود.


فرش شگی برای اتاق‌خواب


فرش‌های پرز بلند یا شگی با توجه به لطافت منحصربه‌فرد و نرمی فوق‌العاده‌ای که دارند، گزینه بسیار مناسبی برای هر اتاق‌ خواب محسوب می‌شوند. این دسته از فرش‌ها که اخیراً با الیاف‌های فلوکاتی بافته می‌شوند، بسیار نرم و لطیف هستند.

شاید بخواهید بخوانید: لمینت سرامیکی دندان

از آن جایی که اتاق‌خواب به‌عنوان مکانی برای استراحت و رفاه تلقی می‌شود، استفاده از یک عنصر که نرم و لطیف باشد، می‌تواند القاکننده حس آرامش در فضا شود.

اگر از دسته افرادی هستید که همواره به دنبال آسایش و راحتی هستید، حتماً برای کف اتاق‌خواب خود، از فرش‌های شگی استفاده کنید. این فرش‌ها که اغلب آن‌ها به صورت تک‌رنگ بافته می‌شوند، می‌توانند انسجام مناسبی را در فضای شما ایجاد کنند.


این فرش با توجه به نخ‌های بلندی که دارد، می‌تواند در فضای شما تصویرسازی یک چمن‌زار با چمن‌های بلند باشد.


فرش سه‌بعدی برای اتاق‌خواب


این دسته از محصولات مناسب افرادی است که همواره به دنبال هیجان و جذابیت در فضای خود هستند. فرش‌های سه‌بعدی با توجه به طراحی ویژه‌ای که دارند، به‌گونه‌ای حقیقی هویدا می‌شوند که مواجهه هر فرد با آن می‌تواند چالش بزرگی برای سنجش میزان خطای دید او باشد.


این فرش‌ها توسط طراحان مجرب نگارگری می‌شوند و با در نظر گرفتن تمامی ترفندهای پرسپکتیو در بافت آن، جلوه‌ای را رقم می‌زند که مشاهده آن برای هر کس، فوق‌العاده به نظر خواهد رسید.


فرش‌های سه‌بعدی اغلب تنوع محدودی دارند و مردم تنها با مدل سیاه‌چاله‌ها و چاه‌های عمیق آن را می‌شناسند. امروزه تولیدکنندگان مختلف با بافت فرش‌های با تصاویر متنوع و ناب این بستر را فراهم کرده‌اند تا تمامی سلایق بتوانند از فرش‌های سه‌بعدی استفاده کنند. برای مشاهده نمونه‌های متعدد از فرش‌های سه‌بعدی می‌توانید به مجموعه دیجی فرش مراجعه کنید.


سایر فرش‌های مدرن


هر چه که صنعت مد و مدلینگ به جلوتر حرکت می‌کند، نمونه‌ها و مدل‌های جدیدتری هم توسط تولیدکنندگان مختلف روانه بازار می‌شود. فرش‌های مدرنی که با ابعاد ویژه برای اتاق‌خواب‌ها بافته می‌شوند، در بعضی نمونه‌ها یک شاهکار هنری به‌حساب می‌آیند.


این فرش‌ها می‌توانند از نظر جنس متریال، کانال رنگی، شیوه بافت، ابعاد و اشکال و... مختلف و گوناگون باشند. اگر به دنبال فرش‌هایی با مدل‌های خاص هستید، بهتر است به سراغ مجموعه‌هایی بروید که با تولیدکنندگان برند و مرغوبی در تماس باشند.


البته همچنان شاهد این هستیم که، بعضی‌ها هنوز فرش 1200 شانه را برای فرش اتاق‌خواب انتخاب می‌کنند.

مقالات دیگر: قالیشویی دیباجی

تنها مجموعه‌های برند هستند که اقدام به تولید محصولات جدید می‌کنند. به‌عنوان‌مثال مجموعه  دیجی فرش با انعقاد قرارداد با کلیه شرکت‌های معتبر در زمینه تولید فرش، مجموعه‌ای بی‌نظیر از فرش‌های ویژه  اتاق‌ خواب را پدید آورده است که مشاهده آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

فرش زرد تابستان زیرپای رهگذران پیاده‌روهای گرگان

فرش زرد تابستان زیرپای رهگذران پیاده‌روهای گرگان

گرگان - ایرنا - کم‌آبی، کاهش محسوس بارندگی فصل بهار و مشکلات ناشی از تنش گرمایی نه فقط شهروندان گلستانی بلکه درختان حاشیه معابر شهری و برون شهری این استان را نیز غافلگیر کرده و افتادن دانه دانه برگ‌های زرد و طلایی شدن پیاده‌روهای گرگان نشانه خزان تابستانی و شاید مرگ زودرس و خاموش این درختان است.


حدود ۲ ماه و نیم مانده به فصل پاییز سقوط برگ برگ درختان خیابان های گرگان مردم را نسبت به چرایی این اتفاق نگران و رنگ عوض کردن چنارها و خالی شدن شاخه آنان از برگ در روزهایی که باید با سایه خود اندکی از گرمای سوزان گرگان را کم کنند، رهگذران را متعجب کرده است.


دکتر روح الله رستمی استاد علوم کشاورزی دانشگاه در این زمینه معتقد است: ریزش برگ درختان در نیمه تابستان یا به سبب آفت زدگی و یا به سبب حرارت و تنش دمایی اتفاق می‌افتد.


وی بیان کرد: بررسی میدانی از سطح شهر و برخی معابر منتهی به گرگان نشان می دهد که چنارهای منطقه دچار بیماری و آفت زدگی نشده و این خزان زودهنگام به سبب گرمای شدید هوا است.


این استاد علوم کشاورزی ادامه داد: در هفته های گذشته شاید افزایش ناگهانی دمای هوا در بسیاری از شهرهای گلستان بودیم به‌نحوی که دمای ۴۵ درجه در چندین شهر به ثبت رسید که این موضوع در کنار رویه آبیاری نادرست، سبب خزان زودهنگام درختان شده است.


رستمی اظهار داشت: رعایت اصول صحیح آبیاری فضای سبز از جمله زمان و روش  مناسب آبیاری می‌تواند با این پدیده مقابله کند و اثر تنش گرمای هوا بر درختان را خنثی کند.


وی گفت: هنگامی که دمای هوا شهر به ۴۵ درجه می رسد ، گرمای تحمیلی به درختان به سبب بازتاب نور خورشید ناشی از شیشه آپارتمان ها و آلودگی محیطی به مراتب بیشتر از این مقدار می شود و در نتیجه برگ درختان شروع به ریزش کرده و به اصطلاح درخت خود را سبک می کند.


وی بیان کرد: در این دما درخت چنار برای آنکه تعریق و تبخیر خود را کاهش دهد ، فرآیند انتقال آب از طریق آوندها را بازبینی کرده و آبرسانی به ساقه های دارای برگ زیاد را قطع می‌کند.

رستمی افزود: با اختلال طبیعی در امر آبرسانی به ساقه ها و به طور ویژه برگ ها، خزان برگ ها آغاز شده و در نتیجه با کاهش تعداد برگ های سبز درخت ، میزان آب خارج شده از طریق تبخیر و تعرق برگ ها کاهش می یابد.


این استاد دانشگاه ادامه داد: برخی فعالیت های عمرانی شهری مانند موزاییک بندی پیاده روها و ایجاد طوقه پیرامون ساقه درختان چنار هم بر پروسه جذب رطوبت توسط درختان اثر گذار است .


وی ادامه داد : در گذشته مناطقی مانند گرگان دارای قنات بودند و درختان راحت تر به منابع آبی زیرسطحی دسترسی داشته و در برابر تنش های دمایی مقاومت می کردند اما با خشک شدن قنات‌ها این فرصت از درختان سلب شده است.


رییس سازمان فضای سبز و پارک های شهرداری گرگان هم به خبرنگار ایرنا گفت : بیش از صد هزار اصله انواع درخت در گرگان وجود دارد که بخشی از آنها را درختان چنار تشکیل می‌دهند .

شاید بخوانید بخوانید: ایمپلنت دندان فوری

یحیی ستوده نیا اظهار داشت: درختان چنار به طور معمول دو خزان دارند به نحوی که در خزان زمستانه کل برگ درخت بر زمین می ریزد اما در خزان تابستانه بخش یا نیمی از برگ درخت چنار خزان می کند .


وی افزود: نارها معمولا تا محدوده دمایی ۳۷ تا ۴۰  درجه در برابر افزایش دما مقاومت می کنند اما وقتی دما بیشتر از ۴۰ یا ۴۵ می شود خزان تابستانه رقم می خورد .

امین وطن دوست کارشناس ارشد گیاهپزشکی هم به خبرنگار ایرنا گفت : خزان برگ چنار در تنش دمایی، یک مکانیسم دفاعی طبیعی برای استمرار حیات محسوب می شود .

وی گفت : در زبان ساده تر درخت با سبک کردن خود تلاش می کند میزان تبخیر و تعرق را متناسب با دما پایین بیاورد و با کاهش دما مجددا شروع به بازتولید برگ‌های جدید کند.


وطن دوست تاکید کرد : خزان تابستانه چنارها که معمولا در دمای بالای ۴۵ درجه  رخ می دهد نگران کننده نیست و با فروکش کردن سقف حرارتی و پایین آمدن دما درخت چنار دوباره به حالت اولیه خود باز می گردد و رویش برگ ها رقم خواهد خورد.


بر مبنای جمعیت ۳۶۸ هزار نفری گرگان، سرانه فضای سبز و پارک های این شهر، ۷.۴۹ مترمربع برای هر فرد است.

مقالات دیگر: قالیشویی اندرزگو

دو سریال در صفِ پخش شبکه یک

دو سریال در صفِ پخش شبکه یک/ بالأخره قفلِ "۸۷ متر" شکسته می‌شود/ "پس از آزادی" می‌رسد!


سریال‌های شبکه یک امروز به ایستگاه "دودکش۲" می‌رسد و پس از آن در مردادماه به "۸۷ متر" کیانوش عیاری و سرانجام "پس از آزادی" باشه‌آهنگر خودش را می‌رساند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سریال "دودکش2" از امشب ساعت 22:15 بعد از چند روز تأخیر نسبت به روز اعلام شده، ماجرای قالیشویی فیروز مشتاق در شبکه یک آغاز می‌شود. 


دلیلِ این تأخیر را انجام مراحل پس‌پروداکشن عنوان کردند؛ البته قبل از آن سریال "زیرخاکی" هم با چند روز تأخیر خودش را به آنتن رساند. 


هومن برق نورد، امیرحسین رستمی، سیما تیرانداز، نگار عابدی، محمدرضا شیرخانلو، یاس نوروزی و الهام اخوان و (با حضور) بهنام تشکر و (بازیگران  خردسال) حسین شهبازی، مهنا سیدی، هانا عباسی در «دودکش2» بازی دارند.


در خلاصه داستان سریال آمده است: «خانواده فیروز مشتاق که بی‌قیف و قپی به سفری رفته اند، در راه بازگشت به تهران با دختری همسفر می‌شوند که از نظر بهروز، «نیمه گمشده» قلمداد می‌شود و به ضرس قاطع، شروعی برای فرو رفتن خانواده در آمپاس است!


بماند که با آنچه از نصرت و شرایط جدیدش مشهود به نظر می‌رسد، بستر قمپزش گسترده تر از قبل شده است و با عقبه ای که از آنان سراغ داریم، ماجراهایی آغاز می‌شوند که بی‌هیچ شائبه‌ای در زندگی همه و به ویژه کسانی که پا به قالیشویی می‌گذارند، تأثیرگذار هستند!».


شروعِ "87 متر" کیانوش عیاری

چندی پیش که کرونا، کیانوش عیاری کارگردان سریال "87 متر" را راهی بیمارستان کرد، شبنم عرفی‌نژاد دستیار این کارگردان درباره  مجموعه تلویزیونی "87 متر" گفت که این مجموعه در حال مونتاژ و مراحل فنی است و احتمالاً خودش را در تابستان به آنتن شبکه یک خواهد رساند. 


سریالی که  چند سالی با وقفه‌های فراوان روبرو شد و نهایتاً چندی پیش تصویربرداری‌اش به پایان رسید. به گفته عرفی‌نژاد، قرار بود با طی کردن مراحل فنی این سریال، برای پخش در خردادماه آماده شود و از شبکه یک سیما روی آنتن برود. 


پیگیری‌ها ادامه پیدا کرد که چرا این سریال به آنتن نرسیده و آیا قرار است بعد از سریال "دودکش2" پخش خودش را آغاز کند و یا در مراحل فنی هم این سریال دچار وقفه می‌شود؟


عرفی‌نژاد در حالی به خبرنگار تسنیم می‌گوید که قرار است این سریال در هفته اول مردادماه پخش شود که اگر کیانوش عیاری مراحل فنی را زودتر بگذراند و سرِ موقع کار را به دست‌اندرکاران در شبکه یک برساند، هشتم یا نهم مردادماه، "87 متر" رنگِ آنتن را خواهد دید. 


کیانوش عیاری پس از 13 سال قرار است دوباره با سریالی پر سر و صدا وارد صدا و سیما شود. از بازیگران این سریال می‌توان به علی دهکردی، مهران رجبی، فریبا کامران، زنده یاد حسین محب اهری، شهین تسلیمی، دیبا زاهدی، سونیا سنجری، حسین سلیمانی، فریده سپاه منصور، محمد بحرانی طنز پرداز محبوب و صدا پیشه جناب خان دوست داشتنی اشاره کرد.


البته سعید پیردوست را نیز پس از مدت‌ها دوری از بازیگری در این سریال می‌بینیم. گفته شده است مرحوم علی انصاریان فوتبالیست که البته این روزها بیشتر در نقش مجری و بازیگر دیده شده هم در سکانس‌هایی در این سریال به ایفای نقش پرداخته است.


داستان سریال 87 متر همانطور که از نام آن هم پیداست به موضوع مسکن پرداخته است. در این داستان پرونده‌های قضایی مربوط به مشکلات مستغلات و مسکن بررسی می‌شود. مشکلاتی که عموما ناشی از بی‌اطلاعی عمومی مردم از قوانین است.


در خلاصه داستان این سریال آمده است که شخصی به نام علیرضا پوردورانی به همراه همسر و فرزندانش خانه‌ای را خریداری می‌کنند. اما روز اسباب کشی با یک خانه پر از اسباب و اثاثیه مواجه می‌شوند. و آنجا تازه می‌فهمند که این خانه به شخص دیگری به نام محسن خلیلی هم فروخته شده است. خانواده محسن خلیلی زودتر از خانواده پوردورانی وارد خانه شده‌اند. و این کلاهبرداری سرآغاز مشکلاتی برای این دو خانواده است.


باید ببینیم این سریال بعد از فراز و نشیب‌های بسیار، آیا می‌تواند مردم را در این روزهای سخت کرونایی و قرنطینه راضی کند؟


آخرین وضعیت سریال "بعد از آزادی"/ محرم و صفر پخش می‌شود؟


پیگیری‌ها از شبکه یک و سعید سعدی تهیه‌کننده، مشخص می‌کند که سریال "بعد از آزادی" محمد علی باشه‌آهنگر در حال آماده‌سازی برای رسیدن به آنتن محرم و صفر است.


مجموعه تلویزیونی "بعد از آزادی" قرار بود در محرم 1399 خودش به آنتن شبکه یک سیما برسد اما به هر حال این موقعیت برای محمدعلی باشه آهنگر و هنرمندان این سریال فراهم نشد. پیگیری‌ها نشان می‌دهد "بعد از آزادی" این روزها در حال گذراندن مراحل تکمیلی است تا بعد از پخش سریال "87 متر" و ایام محرم و صفر، "بعد از آزادی" سریالِ شبکه یک سیما باشد. 

شاید بخواهید بخوانید: دندانپزشکی منطقه ۶

سریالی که به خاطر نمایش مشکلات اقتصادی، فضای پس از آزادی از زندان، گرفتاری‌های اشتغال و خیلی از دغدغه‌های دیگر، درام سنگین به حساب می‌آید و شاید گزینه مناسبی برای این ایام باشد. رضا داودنژاد، اندیشه فولادوند، مرتضی اسماعیل کاشی، اصغر همت، قاسم زارع، خسرو شهراز، سام کبودوند، امید روحانی، حسین باشه‌آهنگر، رویا جاویدنیا، رامین سیار دشتی، المیرا دهقان و… از بازیگران اصلی سریال "بعد از آزادی"‌اند.


سریالی که 12 ماه در لوکیشن‌های مختلف جلوی دوربین قرار گرفت. سریال "بعد از آزادی" اعلام شده بود در 35 قسمت تولید می‌شود با اضافه شدن پنج قسمت دیگر به 40 قسمت 42 دقیقه‌ای رسید. باید منتظر ماند و دید که آیا سرانجام این سریال هم رنگِ آنتن را خواهد دید یا دوباره باید در صفِ انتظار بماند؟ 

مقالات دیگر: قالیشویی ظفر