قالیشویی فارسی

ارائه خدمات قالیشویی در تهران

قالیشویی فارسی

ارائه خدمات قالیشویی در تهران

به لطف این ترفند فرش های شما عاری از گرد و غبار می شوند!

به لطف این ترفند فرش های شما عاری از گرد و غبار می شوند!

قالیشویی نارمک

طلا نیوز

فرش و قالیچه

دندانپزشکی اقساطی

با این تکنیک، فرش را بدون فرستادن به قالیشویی تمیز کن.

فرش و قالیچه

فرش جزو جدایی ناپذیر دکوراسیون داخلی ما ایرانیان است، اما مسلما گرد و غبار و خاک زیادی را نیز به خود جذب می کند که البته باید بدانیم جاروبرقی تنها، نمی تواند تمام گرد و خاک نفوذ کرده به آن را تمیز کند. اگر به دنبال راهی موثر برای تمیز کردن فرش خود از گردو خاک هستید، باید این روش را امتحان کنید!


تکنیک تمیز کردن عمقی فرش

این روشی نیست که شما روزانه یا هفتگی از آن استفاده کنید، یک بار در ماه یا حتی یک بار در فصل کافی می باشد. کار زیادی لازم نیست و همچنین راه حل بسیار ارزان تری نسبت به فرستادن به قالیشویی است. تنها چیزی که نیاز دارید جاروبرقی است.


مرحله 1

برای شروع، فرش خود را طبق معمول جاروبرقی بکشید. بااین کار، تنها فقط گرد و غبار و خاک موجود در سطح را تمیز می کنید، نه خاکی که در لایه های عمیق تر وجود دارد؛ به همین دلیل پس از کشیدن جاروبرقی، فرش را وارونه کرده و پشت آن را نیز جارو بکشید.


با این کار هم خاک پشت فرش را تمیز می کنید و هم گرد و خاکی که در عمق فرش نفوذ کرده بود و به سختی به آن دسترسی داشتید، از جلوی فرش بیرون می ریزد. وقتی فرش را بردارید، خواهید دید چقدر خاک روی زمین است!


مرحله 2

برای جلوگیری از برگشت مجدد تمام خاک به فرش، باید نیمی از فرش را روی نیم دیگر تا کنید، سپس، تمام خاک و گرد و غبار را از روی زمین جارو برقی کنید. روند را در طرف دیگر تکرار کنید.


مرحله 3



حالا، باید یکبار دیگر فرش را با جاروبرقی بکشید و دوباره آن را برگردانید. اگر وقتی فرش را زیر و رو می کنید هنوز خاک از آن می ریزد، پس کامل تمیز نشده است. این کار را تا جایی ادامه دهید که دیگر خاکی بیرون نریزد، درست است که زمانبر است، اما قطعاً ارزشش را دارد!

۵۵۰۰ کارگاه خانگی قالی بافی در خوی فعال است

۵۵۰۰ کارگاه خانگی قالی بافی در خوی فعال است


قالیشویی هفت حوض

ارومیه- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی گفت: در حال حاضر، پنج هزار و ۵۰۰ کارگاه خانگی قالی بافی در این شهرستان فعال بوده و فرش ها و قالی های دستباف روانه بازار مصرف می کنند.


اموزشگاه موسیقی غرب تهران

امیر جعفری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین هم اکنون در این شهرستان ۳۸ کارگاه قالی بافی غیر متمرکز با مدیریت متمرکز و ۲ مجتمع قالی بافی فعال است.


وی ادامه داد: در راستای تامین مواد اولیه کارگاه‌های قالی بافی خوی هفت واحد رنگرزی نخ و ابریشم وجود دارد که بافندگان و تولید کنندگان فرش دست بافت را از مراجعه به سایر شهرستان‌ها جهت تأمین مواد اولیه بی نیاز کرده است.


رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی گفت: ۱۰۴ فروشگاه فرش محصولات تولید شده در این شهرستان را به خریداران داخلی و خارجی عرضه می کنند.


جعفری بیان کرد: صنعت فرش در این شهرستان زمینه اشتغال مستقیم را برای ۲۵ هزار نفر فراهم ساخته است که از این تعداد ۲ هزار و ۹۰۰ نفر از خدمات بیمه خویش فرمایی و ۳۲۰ نفر از بیمه کارگاهی برخوردار هستند.


وی به مشکلات موجود در این حوزه اشاره کرد و گفت: افزایش قیمت مواد اولیه در بازارهای داخلی، نوسان نرخ ارز، افزایش دستمزدها، عدم بازاریابی مناسب برای این صنعت در کنار مشکل بیمه قالیبافان ازجمله مشکلاتی است که روند تولید و فروش فرش دست بافت را با مشکل روبرو ساخته است.


به گزارش ایرنا، سالانه بیش از ۶۰ هزار متر مربع فرش با نقش ریزماهی که برند تجاری جهانی محسوب می‌شود، در شهرستان خوی تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود. این فرش قدمتی هزارساله دارد.



«اکسپو» فرصتی طلایی برای فرش ایرانی| قالی ابریشم قم در انتظار معرفی ویژه

در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

قالیشویی حکیمیه

«اکسپو» فرصتی طلایی برای فرش ایرانی| قالی ابریشم قم در انتظار معرفی ویژه

طب فیزیکی

قم- برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ دبی فرصت مغتنمی است تا فرش ایرانی با حضور در این نمایشگاه زیبایی خیره کننده خود را به جهانیان نشان دهد و در این بین قم نیز می تواند پیشرو باشد.


بازار؛ گروه استان‌ها: اکسپو رویداد مهمی است که هر پنج سال به میزبانی یکی از کشورهای جهان برگزار می‌شود نمایشگاهی که با حمایت دولت‌ها برگزار و هدف آن نمایش گذاشتن ظرفیت‌ها و توانایی کشورهای مختلف است. اکسپو دبی برای نخستین بار در خاورمیانه برگزار می‌شود و می‌تواند فرصتی طلایی برای کشورهای منطقه برای تبادل و هم‌چنین نمایش گذاشتن توانایی خود در زمینه‌های مختلف باشد، این نمایشگاه برای ایران هم می‌تواند ظرفیتی برای نمایش اقتدار، هنر، تمدن و فرهنگ باشد.


فرش ایرانی که قدمتی چندین ساله دارد و تار و پود آن با هنرمندی مردان و زنان هنرمند ایرانی گره خورده قرار است در اکسپو ۲۰۲۰ دبی برای جهانیان خودنمایی کند، فرشی که هیچ بدیلی برای تار و پود و نقشه و هنر و هم‌چنین تنوع و نقشه آن در دنیا وجود ندارد می‌تواند با دیده شدن در این نمایشگاه مشتریان و بازارهای جهانی را کسب کند.


دست بافت های ایرانی در اکسپوی امارات

فرش زیبای ابریشم قم هم به عنوان برندی از فرش دستبافت ایران زمین قرار است در این نمایشگاه که از آن به یک رویداد مهم جهانی نام برده می‌شود معرفی شده و زیبایی و ظرافت خود را به رخ مشتریان جهانی خود بکشاند تا شاید بازارهای از دست رفته خود را دوباره به دست آورد.


نمایشگاه اکسپو دبی سومین رویداد مهم جهان است و می‌تواند فرصتی برای نشان دادن فرهنگ، تمدن و جاذبه‌های گردشگری و هنری و صنعت و علم هر کشوری باشد


حضور در چنین نمایشگاهی آسان به دست نیامده بلکه نیاز به پلتفرمی داشت که «ایران گره» توانسته در کنار یک کار فرهنگی و شناسنامه‌دار کردن فرش ایرانی به عنوان سکویی برای دیده شدن این هنر و هنرمندان و همچنین ریشه و تاریخ آن در این نمایشگاه باشد.


برای بررسی جایگاه اکسپو دبی و اهمیت حضور در این نمایشگاه و همچنین دستاورد هنر فرش ایران و فرش ابریشم قم با «محمدرضا رشتی زاده» رئیس هیئت مدیره ایران گره و از فعالان عصره فرش در قم مصاحبه‌ای کرده‌ایم که بدین شرح است:


* مختصری اکسپوی ۲۰۲۰ دبی و ظرفیت‌های آن را معرفی کنید؟

اکسپو برای اولین بار در خاورمیانه برگزار می‌شود و این نمایشگاه هر ۵ سال یک بار به میزبانی کشوری با هدف نشان دادن توانایی و ظرفیت‌های هر کشوری در زمینه‌های مختلف برگزار می‌شود؛ نمایشگاه‌های دولتی با حمایت دولت‌ها برگزار خواهند شد دوره گذشته نمایشگاه اکسپو در میلان برگزار شد و در سال ۲۰۲۰ قرار بود این نمایشگاه در دوبی برگزار شود که به دلیل بحران کرونا به سال ۲۰۲۱ تغییر زمان داد. نمایشگاه اکسپو دبی سومین رویداد مهم جهان است و می‌تواند فرصتی برای نشان دادن فرهنگ، تمدن و جاذبه‌های گردشگری و هنری و صنعت و علم هر کشوری باشد.



* فرش ایرانی چه جایگاهی در نمایشگاه اکسپو دارد؟

نمایشگاه‌های اکسپو را دولت‌ها حمایت می‌کنند و این امر می‌تواند فرصتی برای معرفی توانایی و ظرفیت‌ها و دستاوردهای هر کشوری در زمینه‌های مختلف از سوی کشورهای حاضر در این نمایشگاه‌ها باشد. با توجه به این که ۱۰ سالی است که به کار فرهنگی بر روی فرش دستبافت ایران مشغول هستم و این امر را توانستم برجسته کنم لذا به فکر ایجاد یک سری نمایشگاه‌های هنری برای معرفی بهتر فرش افتادیم که برای این امر نیاز به زیرساخت وجود داشت.


زیرساخت ما همان پلتفرم ایران گره بود که با همکاری مرکز ملی فرش ایران، برای فرش شناسنامه و هم‌چنین گالری‌های مختلفی برای معرفی فرش‌های قم، تبریز و اصفهان ایجاد کردیم؛ در این سایت ایده ما معرفی فرش نیست بلکه هنرمندان خالق این آثار هنری را معرفی کنیم؛ اگر فرش را معرفی کنیم به مهارت ورود خواهیم کرد و ما نمی‌خواهیم مهارت را به عنوان اولویت و شاخصه اصلی تولید معرفی کنیم، چون مهارت رقبایی داریم که با هزینه کمتری تولید می‌کنند؛ بنابراین باید هنرمندان و ریشه کهن و تاریخی که در فرش داریم را بیشتر معرفی کنیم.


فرش ایرانی و فرش ابریشم قم آبروی ما است، باید همه با همفکری و همکاری در معرفی بهتر فرش ایرانی و استفاده مطلوب از فرصت حضور فرش ایرانی در اکسپو تلاش کنند


وقتی که رئیس مرکز ملی فرش ایران پیشنهاد حضور در اکسپو ۲۰۲۰ را داد پی بردیم که بهترین فرصت است که چند تا از بهترین تولیدکنندگان و هنرمندان فرش ایرانی را به جهانیان معرفی کنیم. فرش ایرانی و فرش ابریشم قم آبروی ما است، باید همه با همفکری و همکاری در معرفی بهتر فرش ایرانی و استفاده مطلوب از فرصت حضور فرش ایرانی در اکسپو تلاش کنند؛ فرش ایرانی کالایی لوکس و ماندگار است، فرش دست بافت در خانه یک خانواده ممکن است که ۵۰ سال ماندگار بماند و خاطره‌ها را در خود نگهداری کند.


باید خود ما ایرانیان برای این هنر با قدمت ارزش قائل باشیم تا در بازارهای هدف هم با ارزش و اقتدار خریداری شود؛ در نمایشگاه اکسپو ما ۸ نمونه فرش ایرانی را برای نمایش در این نمایشگاه ارسال کردیم که الگویی از هنر فرش ایران هستند چون هدف ما فروش فرش نیست در طول ۶ ماه مدت زمان برگزاری نمایشگاه این ۸ فرش قابل تغییر است.


در مدت نمایشگاه از برندهای مختلف فرش ایرانی برای نمایش استفاده می‌کنیم و در نمایشگاه هم کتابی به نام «Iran Guereh Artists» را چاپ کردیم این کتاب بیوگرافی این ۸ برند فرش ایرانی است و بنا شده هر دو ماه یک کتاب جدید برای معرفی برندهای مختلف و هنرمندان جدید چاپ و به بازدیدکنندگان در این نمایشگاه عرضه نماییم.


* چگونه می‌توان از فرصت این نمایشگاه برای معرفی فرش ایرانی استفاده کرد؟

تنها راه استفاده از هر فرصت این است که در ابتدا معتقد باشیم که برای رسیدن به این فرصت ما تلاش و همت کردیم و در درجه بعد تا زمانی که خود برای خود و هنر و فرهنگ خود ارزش قائل باشیم می‌توانیم از فرصت‌ها استفاده کرد این امر در زمینه صنعت فرش ایران هم باید به هنر و صنعت فرش خود ارزش قائل باشیم، هنرمان را که همان خلق فرش دستبافت است، به حراج نگذاریم.


* چگونه می‌توان این هنر را به دنیا معرفی کنیم؟

طی این چند سال گذشته اصرار داشتیم که مشتری فرش را خریداری کند و حاضریم ارزان هم بفروشیم؛ هر کالای لوکسی از جمله فرش ایرانی اگر قرار باشد حراج شود فروش مطلوبی نخواهد داشت و مشتریان خود را از دست خواهد داد؛ ما مصرف کنندگان را از دست داده‌ایم باید با ارزش واقعی و با اقتدار این هنر ایرانی را در بازارهای جهانی عرضه کنیم.


قسمت‌های مثبت هنر فرش ایرانی را اگر خوب معرفی کنیم در مقابل بازارها و مشتریان مطلوبی هم برای این هنر خواهیم یافت


برای تبلیغ باید ابتدا تاریخچه این هنر را به جهانیان معرفی کنیم، در برخی استان‌ها هنر فرش دستبافت به دو هزار و پانصد سال برمی‌گردد. امروزه تولید فرش دستبافت ارتقا یافته و طرح و نقشه آن دارای تنوع بسیاری دارد و کمتر کشور در دنیا چنین تنوعی در طرح و نقشه دیده می‌شود. قسمت‌های مثبت هنر فرش ایرانی را اگر خوب معرفی کنیم در مقابل بازارها و مشتریان مطلوبی هم برای این هنر خواهیم یافت خودمان باید به اعتقاد خودمان اعتماد داشته باشیم.


* شناسنامه‌دار کردن فرش دستبافت چه مزیتی برای این هنر دارد؟

شناسنامه‌دار شدن فرش دستبافت در واقع هویت بخشی به فرش دستباف است و کمک شایانی به بازگشت اعتماد مصرف کننده و جلب اعتماد از دست رفته مصرف کننده نهایی دارد. فرش دستباف علاوه بر اینکه میراثی از گذشتگان و نماد هنر و فرهنگ مردم ایران طی سال‌های دور است، فرصتی ارزشمند برای ایجاد اشتغال و توانمندی اقتصاد خانواده است که برای رسیدن به جایگاه واقعی خود نیازمند حمایت و رسیدن به بازارهای جهانی هستیم، لذا باید از فرصتی همچون نمایشگاه اکسپو استفاده کرد و مسئولان امر شرایط حضور فعالان این عرصه در آن را فراهم و تسهیل کنند.


۱۵هزار مترمربع قالی وقالیچه توسط عشایرآذربایجان غربی تولید می شود

سالانه؛
۱۵هزار مترمربع قالی وقالیچه توسط عشایرآذربایجان غربی تولید می شود



مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی گفت: عشایر استان سالانه ۱۵ هزار و ۷۰۰ مترمربع انواع قالی و قالیچه تولید و روانه بازار می کنند.



به گزارش قدس آنلاین، علی ناجی در خصوص تولیدات عشایر استان به مناسبت سالروز بزرگداشت روز ملی روستا و عشایر با بیان اینکه استان با ۱۲ ایل و ۲۱ طایفه عشایری سومین استان کشور از لحاظ جمعیت عشایری است، افزود: هم اکنون حدود ۲۰ هزار خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر ۱۰۴ هزار نفر در این استان زندگی می‌کنند که ۳.۵ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان وجود دارد که از این مقدار یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار با ۵۹ درصد تحت پوشش عشایر استان است.

ناجی با بیان اینکه عشایر آذربایجان‌غربی ۲ میلیون واحد دامی دارند که ۶۰ هزار واحد از این دام‌ها، دام بزرگ و مابقی دام کوچک هستند، ادامه داد: عشایر آذربایجان‌غربی سالانه ۵۵ هزار تن شیر، ۱۵ هزار تن گوشت، سه هزار تن پشم، ۶۷ هزار تن انواع محصولات زراعی، ۸۸ هزار تن انواع محصولات باغی و ۸۲ هزار تن انواع محصولات علوفه‌ای را تولید و روانه بازار مصرف می‌کند.

فعالیت ۲۵ صندوق خرد زنان عشایر در آذربایجان غربی

مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد تولیدات قالی و قالیچه کشور توسط عشایر استان تولید می‌شود، عنوان کرد: این میزان محصول توسط ۲۰ هزار و ۴۴۳ خانواری عشایری تولید و روانه بازار می‌شود.

ناجی خاطرنشان کرد: همچنین عشایر استان با تولید سالانه ۱۹ هزار جفت انواع صنایع دستی غیرداری شامل انواع کلاه، دستکش، پاپوش و گیوه جزو رتبه‌های نخست کشور در بین استان‌های عشایرنشین است.

وی با بیان اینکه از مجموع ۱۰۴ هزار نفر جمعیت عشایری استان ۵۵ درصد آنها باسواد هستند، گفت: از مجموع عشایر با سواد استان بیش از ۳۵ هزار نفر با ۶۲ درصد مرد و حدود ۲۱ هزار نفر با ۳۷.۶ درصد زن هستند.

ناجی با اشاره به اینکه در حال حاضر ٢۵ صندوق خرد زنان عشایر در این استان تشکیل شده و مشغول فعالیت است، افزود: حدود ٧٠٠ نفر از جامعه زنان در استان عضو این صندوق‌های خرد زنان عشایر هستند.

بهسازی و مرمت ایل راه‌های آذربایجان غربی در دست اجراست

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی در خصوص اقدامات عمرانی برای رفاه و معیشت مناطق عشایری استان اظهار کرد: بیش از یک‌هزار کیلومتر ایل‌راه عشایری در این استان وجود دارد که مرمت و بازسازی آنها یکی از مهمترین اقدامات در راستای بهبود وضعیت عشایر به ویژه در زمان کوچ است.

ناجی با اشاره به اینکه رسیدگی به مشکلات بهداشتی و تأمین نیازهای آنان در مناطق ییلاقی عشایر در اولویت است، گفت: در این راستا بازدیدهای میدانی از مناطق ییلاقی عشایرنشین صورت می‌گیرد تا مشکلات شناسایی و برطرف شود.

آذربایجان‌غربی سومین استان کشور به لحاظ برخورداری از جمعیت عشایری است و حدود ۲۰ هزار خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر ۱۰۴ هزار نفر در این استان زندگی می‌کنند که ۳.۵ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

امید به افزایش صادرات فرش با حضور فرش ایران در رویداد اکسپو

امید به افزایش صادرات فرش با حضور فرش ایران در رویداد اکسپو



ایسنا/البرز رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در زنجیره ارزش فعالیت دارند و بافنده و رنگرز هستند و ۵۰۰ هزار نفر هم به صورت غیر مستقیم و فصلی فعالیت دارند.


فرحناز رافع در حاشیه افتتاح مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی البرز با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری رویداد اکسپو هستیم، افزود: سعی کردیم امسال در این رویداد که در دبی برگزار می‌شود فرش دستبافت ایران حضور فعالانه داشته باشد و یک سالن برای اولین بار به فرش ایران اختصاص پیدا کرد. یک کنسرسیوم تشکیل شد که شامل هشت برند معروف ایران هستند و فرش ایران و توانمندی‌های کارآفرینان و هنرمندان ما به تصویر کشیده می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: موضوع مهم این است که برای اولین بار فعالیت‌هایی در حوزه برندهای فرش دستبافت انجام می‌دهیم و در فرشواره‌ای که در مرکز ملی فرش طراحی کرده‌ایم از کارآفرینان برتر تقدیرخواهد شد. همچنین اسم کارآفرینان و برند آنها در کتابی در اکسپو رونمایی می‌شود.

وی در مورد رفع مشکل بیمه فعالان حوزه فرش گفت: باید بین سازمان تامین اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه توافقی صورت بگیرد که بتوانیم امسال ۳۰ هزار نفر را به بیمه شدگان فرش دستبافت اضافه کنیم.

وی چالش‌های حوزه را علاوه بر تحریم، تعهد ارزی و زنجیره ارزش در تامین مواد اولیه عنوان کرد.

رافع مهمترین اقدام در حال پیگیری مرکز ملی فرش ایران را تقویت زنجیره ارزش عنوان کرد و گفت: اینکه بتوانیم تولید داخل نخ ابریشم و نخ پشم را در هم افزایی با دستگاه‌های مختلف داشته باشیم و وابسته به واردات این مواد اولیه نباشیم و حمایت از رفاه قالیبافان، خلاقیت و نو آوری و بالابردن میزان صادرات برای ما بسیار مهم است.

وی به برخی علل کاهش میزان صادرات فرش دستبافت ایران اشاره کرد و تصریح کرد: تعهد ارزی، تحریم‌ها وگران شدن و در دسترس نبودن مواد اولیه برخی دلایل کاهش صادرات فرش است. اما لازم است سلیقه جهانی را بهتر بشناسیم و بازاریابی درستی در این زمینه داشته باشیم. البته نمی‌توان علت را به همین میزان محدود کرد زیرا در چندین دهه گذشته فرش ایران به کاهش استقبال رسیده است و امیدواریم بتوانیم در دولت سیزدهم جایگاه فرش ایران را در جهان برگردانیم.

رافع با اشاره به وجود دو میلیون نفر فعال در حوزه فرش در کشورگفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در زنجیره ارزش فعالیت دارند و بافنده و رنگرز هستند و ۵۰۰ هزار نفر هم به صورت غیر مستقیم و فصلی فعالیت دارند. ۱۹۱ هزار نفرهم در صنایع جانبی کار می کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های مرکز ملی فرش برای ترغیب محصلان این رشته گفت: در حال برنامه ریزی برای هدایت تحصیلی محصلان قبل از فارغ التحصیلی هستیم و بسته تشویقی و ترغیبی برای محصلان ایجاد کرده‌ایم. پنج نفر از دانش آموزان نخبه را هم بعد از بررسی‌های لازم به رویداد اکسپو اعزام خواهیم کرد تا از نزدیک جایگاه فرش ایران را در جهان ببینند.