قالیشویی فارسی

ارائه خدمات قالیشویی در تهران

قالیشویی فارسی

ارائه خدمات قالیشویی در تهران

کاهش ۷۰ درصدی سفارش شستشوی قالی در تهران

رئیس اتحادیه قالی شویان تهران گفت: با توجه به شرایط کرونایی در کشور، سفارش شستشوی قالی و فرش نسبت به گذشته در تهران، ۷۰ درصد کاهش یافته است.


کاهش ۷۰ درصدی سفارش شستشوی قالی در تهرانبه گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری صداوسیما و به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف تهران؛ آقای حمید محمدی با بیان اینکه شستشوی فرش و قالی یک عمل بهداشتی برای ضدعفونی کردن محیط زندگی است، افزود: بر این اساس,، چون مردم از گسترش ویروس کرونا در بین خانواده‌ها ترس دارند، لذا سفارش برای شستشوی فرش در تهران ۷۰ درصد کاهش یافته است.


محمدی با بیان اینکه از سال ۹۷ نرخ شستشوی قالی افزایش نیافته است گفت: با توجه به افزایش قیمت شوینده‌ها و دستمزدها، هزینه واحد‌های صنفی قالیشویی در تهران بسیار افزایش یافته، اما نرخ‌های شستشوی قالی و فرش همچنان مربوط به سال ۹۷ است.


این مقام مسئول در اتحادیه قالیشویان تهران افزود: با توجه به چند برابر قیمت ها، مدتی است که به سازمان حمایت پیشنهاد داه ایم که نرخ‌های شستشوی فرش و قالی واحد‌های صنفی ما در تهران افزایش یابد.


رئیس اتحادیه قالی‎شویان تهران با اشاره به موافقت سازمان حمایت با افزایش تا ۲۵ درصدی نرخ شستشو گفت: با بررسی پیشنهادات این اتحادیه در نهایت سازمان حمایت از مصرف کنندگان با ۲۰ تا ۲۵ درصدی نسبت به نرخ‌های سال ۹۷ با


افزایش نرخ شستشوی فرش موافقت کرده که به احتمال زیاد هفته آینده برای اجرا ابلاغ خواهد شد.


محمدی با اشاره به کسادی بازار کار قالیشویان در تهران افزود: این مساله سبب شد ه که حدود ۲۰ درصد قالیشویان در تهران واحد‌های صنفی خود را تعطیل کنند.


بیشتر بخوانید: قالیشویی در حسین آباد


رئیس اتحادیه قالیشویان تهران با بیان اینکه بیش از ۳۵۰ واحد صنفی قالیشویی در تهران فعال است و ۵۰ متقاضی نیز همواره به دنبال تشکیل پرونده و عضویت در این اتحادیه بوده اند، گفت: با این حال تعداد زیادی از این واحد‌های صنفی بدون اخذ پروانه کسب فعال هستند که ما از آمار آن‌ها اطلاع کاملی نداریم.


وی اضافه کرد: با توجه به کاهش سفارشات قالیشویی در تهران واحد‌های صنفی ما که عموما بین ۱۰ تا ۱۵ نفر نیروی انسانی داشتند، حدود ۵۰ درصد از کارگران خود را تعدیل کرده اند، که عموما همه آن‌ها در سن جوانی هستند.


محمدی تاکید کرد: کار در قالیشویی بسیار سخت است و برای انجام قالیشویی و جمع آوری فرش‌ها از خانه‌های مردم وبازگرداندن آن‌ها را پس ازشستشو باید افراد جوان انجام دهند.


وی با اشاره به افزایش چند برابری قیمت شوینده‌ها گفت: پیش از این هر کارتن ۴۸ عددی پودر رختشویی را ۲۰ هزار تومان می‌خریدیم، اما قیمت هر یک کارتن این مواد شوینده هم اکنون ۱۸۰ هزار تومان است.


محمدی ادامه داد: قیمت آب ژاول که نابود کننده میکروب‌ها و ویروس و باکتری‌ها است، چندین برابر افزایش یافته است و قیمت یک بشکه کلر ۵۰ کیلویی که حدود ۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسید، الان به چندین برابر این قیمت افزایش یافته است.


رئیس اتحادیه قالیشویان تهران گفت: اصل کار واحد‌های صنفی قالیشویی در کشور مصرف شوینده هاست و افزایش چندین برابری قیمت این محصولات مشکلات زیادی را به وجود آورده و در این شرایط کسادی بازار و سفارشات، پیگیری مسایل مالیاتی و یا بیمه کارگران و جریمه بیمه برای واحد‌های صنفی قالیشویان دور از انتظار ما است.


محمدی افزود: انتظار ما حمایت بیشتر دولت و دستگاه‌های اجرایی از واحد‌های صنفی که به علت شیوع ویروس کرونا فروش آن‌ها کاهش چشمگیری داشته، است تا بتوانیم در این شرایط مشکلات خود کاهش دهیم.

اعمال خلاف شئون در یک قالیشویی در قم /سه مرد و یک زن دستگیر شدند

اعمال خلاف شئون در یک قالیشویی در قم /سه مرد و یک زن دستگیر شدند

سرهنگ جعفریان گفت: چهار تن در یک کارگاه قالیشویی در قم در پی اعمال خلاف شئون و انعکاس آن در فضای مجازی بازداشت شدند.

اعمال خلاف شئون در یک قالیشویی در قم /سه مرد و یک زن دستگیر شدند


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سرهنگ مراد حسین جعفریان ،فرمانده انتظامی شهرستان قم اظهار کرد: درپی دریافت خبری مبنی بر این که گروهی از کارگران غیربومی یکی از قالیشویی‌های اطراف قم پس از اتمام کار و در ساعات استراحت خود  اقدام به اعمال خلاف شئون اسلامی کرده بودند و تصاویر آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند، موضوع در دستور کار قرار گرفت.



او افزود:با  تشکیل تیم تلفیقی پلیس و سپاه استان، محل موصوف و متهم اصلی این گروه شناسایی و پیج اینستاگرام او به دست آمد.



فرمانده انتظامی شهرستان قم تصریح کرد: با رصد و کنترل پیج نامبرده مشاهده شد که او ضمن قدرت نمایی و کری خوانی در صفحه‌ی شخصی خود، اقدام به حمل سلاح گرم نیز می‌کند و آن را در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارد.



او ادامه داد: تیم‌های متشکل از پلیس و سپاه در زمانی مناسب وارد قالیشویی شدند و در بازرسی از محل ٍ، لوازم و خودرو متهمان، یک قبضه سلاح کمری، یک قبضه سلاح شکاری، یک عدد اسپری اشک آور،یک قبضه قمه و مقداری نوشیدنی غیر مجاز کشف و در مجموع ۳ نفر مرد و یک نفر زن دستگیر شدند.


بهترین قالیشویی تهران از نظر مردم

واکنش جالب علی پروین به شباهت اسمی با یک قالیشویی

واکنش جالب علی پروین به شباهت اسمی با یک قالیشویی
علی پروین با انتشار یک استوری، به مغازه ای که از نام و شهرت او استفاده کرده معترض شد.
دردسر چهره‌های معروف در استفاده از اسم و شهرت آنها تمام شدنی نیست و علی پروین نیز به عنوان یکی از شناخته شده ترین افراد فوتبال ایران نیز هیچ‌وقت از این قاعده مستثنی نبوده است.

این بار هم گویا یکی از مغازه‌های قالیشویی از اسم پروین استفاده کرده است. پروین با انتشار تصویر آگهی این قالیشویی که با اسم و فامیل او هم نام بوده در استوری اینستاگرام هرگونه وابستگی به این مجموعه صنفی را رد کرد.

مقالات دیگر:

۴۴۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در آذربایجان‌ غربی پرداخت شد

۴۴۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در آذربایجان‌ غربی پرداخت شد

گروه استان‌ها- مدیرکل تعاون و کار آذربایجان‌ غربی گفت: از محل اعتبارات تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری تاکنون پنج هزار و ۲۴۳ پرونده با مبلغ ۴۴۴ میلیارد تومان پرداخت شده و منجر به ایجاد اشتغال جدید برای ۱۲ هزار و ۷۹ نفر شده است.

ابوالفضل عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به طرح‌های بهره‌برداری رسیده از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و عشایری آذربایجان‌ غربی از سال 96 تاکنون اظهار داشت: در این راستا از محل اعتبارات تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان از ابتدای طرح تاکنون پنج هزار و 243 پرونده با مبلغ 444 میلیارد تومان پرداخت شده و منجر به ایجاد اشتغال جدید برای 12 هزار و 79 نفر شده است.


وی تصریح کرد: برای مثال طرح توسعه واحد آب غنی شده با اکسیژن و آب معدنی و تولید بطری از پت و تولید انواع پریفرم در ارومیه با اشتغال 40 نفر و میزان تسهیلات پرداختی 36 میلیارد ریالی انجام شده است.


پرداخت تسهیلات به طرح گردشگری تفریحی و اقامتی در سیلوانا ارومیه


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌ غربی گفت: همچنین پرداخت تسهیلات برای واحد معاینه فنی خودرو برای اشتغال 13 نفر، حمایت از طرح گردشگری تفریحی و اقامتی در سیلوانا با پرداخت تسهیلات 75 میلیارد ریال و اشتغال 80 نفر و کمک به واحد تولیدی مصنوعات چوبی با اشتغال 10 نفر در ارومیه از سایر اقدامات این اداره کل بوده است.

بیشتر بخوانید: قالیشویی میرداماد

وی با اشاره به اینکه تسهیلات 11 میلیارد ریال برای اشتغال هشت نفر در واحد تولید کامپاند و گرانول‌های پلیمری در ارومیه پرداخت شده است افزود: از سوی دیگر پرداخت 50 میلیارد ریال برای احداث گلخانه هیدروپونیک صیفی و سبزی، 96 میلیارد ریال با اشتغال 70 نفر برای احداث کارخانه خوراک دام و طیور با ظرفیت 30 هزار تن و نیز 150 میلیارد ریال برای اشتغال 93 نفر در کشتارگاه صنعتی دام ارومیه در این مدت انجام شده است.


واحدهای تکثیر و پرورش ماهی در ارومیه با استفاده از تسهیلات اشتغال


عبادی بیان کرد: علاوه بر آن، حمایت مالی از واحدهای تکثیر و پرورش ماهی قزل‌آلا در ارومیه، پرورش زنبور عسل، گاوداری شیری و کارگاه تولیدی ظروف مسی در ماکو، احداث گلخانه هیدروپونیک صیفی‌جات و تولید و بسته بندی قارچ و نیز تولید سرباتری آسان‌بست در چالدران از سایر اقدامات بوده است.



وی افزود: علاوه بر آن برای واحد تولیدی پکیج پیش ساخته‌ فاضلاب و واحد جوجه‌کشی در شهرستان چایپاره و نیز تولید تشک فنری، طبی و روتختی، کارگاه توربافی، پرورش گاو شیری، تولید کفپوش‌های پلاستیکی و ورزشی در خوی، واحد گاوداری و بره پرواری در اشنویه، کارگاه بافت پارچه نخی و تولید شیشه دوجداره در نقده تسهیلاتی پرداخت شده است.


اشتغال 80 نفر در کارخانه تولید آرد و فراورده بذر در پیرانشهر


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت 24 میلیارد ریال تسهیلات برای کارخانه تولید آرد پیرانشهر برای اشتغال 40 نفر خبر داد و بیان کرد: همچنین برای تولید و فراوری بذر گندم و اشتغال 40 نفر در این شهرستان تسهیلاتی پرداخت شده است.


وی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات برای اشتغال 25 نفر در کارخانه تولید آسفالت، تجهیز و نوسازی پرورش مادر گوشتی برای اشتغال مستقیم و غیرمستقیم 68 نفر، تجهیز و توسعه واحد پرورش جوجه یک روزه برای اشتغال 70 نفر و نیز کارخانه قند با اشتغال مستقیم و غیرمستقیم پنج هزار و 500 نفر نیز در شهرستان مهاباد انجام شده است.


پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و شهری در شهرستان‌های جنوب استان


عبادی فعالیت کارگاه پیکرتراشی و موزه مردم‌شناسی و قالیشویی صنعتی، سیلندرپرکنی و شارژ کپسول و کارگاه سفالگری شهرستان بوکان، احداث دامپروری صنعتی و واحد چیپس میوه، مرکز جمع آوری شیر خام 35 تنی در سردشت، فراوری و بسته‌بندی انواع جوانه‌های گندم، ماش و عدس، تجهیز بیمارستان دامپزشکی، واحد فراوری بذر اصلاح شده، اصلاح گلخانه سبزی و صیفی در میاندوآب، فراورده محصولات چوبی در شاهین دژ و همچنین راه اندازی گلخانه آیروپونیک زعفران در تکاب نیز با استفاده از تسهیلات اشتغال پایدار عشایری و روستایی انجام شد.


مقالات دیگر:

قالیشویی

قطعی و افت فشار ۱۶ ساعته آب در شیراز

 قطعی و افت فشار ۱۶ ساعته آب در شیراز

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شیراز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از روز سه‌شنبه ۴ آذر، شهروندان ساکن در بعضی از مناطق شیراز برای ۱۶ ساعت با افت فشار و قطعی آب، مواجه خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شیراز اعلام کرده است که از ساعت ۸ صبح روز سه‌شنبه ۴ آذر، آب به شکل موقت و برای حدود ۱۶ ساعت در بخش‌های وسیعی از شمال، مرکز، غرب، جنوب و شرق شیراز قطع شده یا از فشار آن کاسته خواهد شد.


در اطلاعیه شرکت آبفای شیراز، علت این قطعی و افت موقتی فشار آب نشتی ایجاد شده در خط اصلی آبرسانی از سد درودزن به شیراز و نیاز اضطراری به تعمیر این مسیر از خط تامین کننده جریان آب، اعمال خواهد شد.


براساس این اطلاعیه قطعی یا افت فشار آب در محدوده‌ی اکبرآباد، رکن آباد، زیباشهر، آب زنگی، کوی گلشن، خیابان جام جم، میدان گاز، تپه تلویزیون و خیابان انقلاب در شمال شیراز، خیابان ملاصدرا در مرکز شیراز و شهرک سعدی در شرق شیراز حادث خواهد شد.


در اطلاعیه آبفای شیراز همچنین از بلوار سیبویه، شهرک‌های احمدآباد، فرهنگیان، جانبازان پشت باغ جنت، فرهنگیان عشایری، رضوان، بهاران، بلوار نارنج، کمربندی حد فاصل پشت بلوار میثم شمالی تا ۲۰ متری امام خمینی و بلوار رحمت نیز به عنوان نقاطی که تحت تاثیر اقدامات تعمیری آن شرکت قرار خواهند داشت، یاد شده است.


آبفای شیراز همچنین اعلام کرده است که شهرک جوادیه، دینکان، بلوار معالی آباد، گلدشت معالی آباد، میرزای شیرازی حد فاصل میدان صنایع تا چهارراه معالی آباد، شهرک صدا و سیما، شهرک عرفان، شهرک باهنر، خیابان میرزای شرقی شیرازی شرقی، خیابان قصردشت حد فاصل میدان قصردشت تا چهارراه زرگری، خیابان ایمان شمالی و بلوار فرهنگشهر نیز مشمول این اطلاعیه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: قالیشویی در پیروزی

شهرک‌های سجادیه سیمان، والفجر، مهدیه، محمدیه سیمان، امیرکبیر، آزادگان والفجر، کوی جماران، سیمان، بلوار امیرکبیر حد فاصل پلیس راه تا خیابان قالیشویی، شهرک پردیس و تمام فرعی‌های مربوطه نیز در این گزارش مورد اشاره قرار گرفته است.


شرکت آبفای شیراز در این اطلاعیه از شهروندان ساکن یا شاغل در این مناطق درخواست کرده که در خصوص آب مورد نیاز برای زمان‌های قطعی یا افت فشار، چاره‌اندیشی لازم را انجام دهند که با مشکل مواجه نشوند.


مقالات دیگر:

هزینه شستشوی فرش در تهران