قالیشویی فارسی

ارائه خدمات قالیشویی در تهران

قالیشویی فارسی

ارائه خدمات قالیشویی در تهران

اتمام مرمت و احیای بازار فرش مشهد تا پایان آذرماه ۱۴۰۰

اتمام مرمت و احیای بازار فرش مشهد تا پایان آذرماه ۱۴۰۰

شهردار منطقه ثامن گفت: با تخصیص هشت میلیارد تومان اعتبار برای پروژه مرمت و احیای بازار فرش، طبق قرارداد پروژه باید تا پایان آذر تحویل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید فرهاد حجازی شهردار منطقه ثامن در خصوص مرمت و احیای بازار فرش، گفت: مرمت بازار فرش مشهد به سال ۱۳۸۵ باز می‌گردد، اما به دلایلی این کار به سرانجام نرسید و بعد از ۱۲ سال یعنی در سال ۱۳۹۷ به درخواست شهردار مشهد مجدداً در دستور کار قرار گرفت.


او افزود: به دلیل تعامل خوب شهردار و مجموعه مدیریت شهری مشهد با میراثی‌ها، طرحی در استان تصویب و حدود یک سال بعد یعنی در تیر ماه سال ۱۳۹۸ این طرح تأیید و از تهران به شهرداری ابلاغ شد و در شهریور ماه ۱۳۹۸ دو دهانه از واحد‌های تجاری مجموعه به صورت نمونه و آزمایشی مرمت و جداره سازی و طاق و سقف بازار با شکل و شمایل جدید در همان محدوده نمایان شد.

شهردار منطقه ثامن با بیان اینکه حفظ هویت‌های معنوی و اجتماعی این بازار تاریخی برای ما اهمیت زیادی دارد، ادامه داد: این بازار یکی از قدیمی‌ترین بازار‌های مشهد است که شکل‌گیری آن به دوران تیموریان بازمی‌گردد. این بازار علاوه بر حفظ کاربری خود، می‌تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری شهر در نظر گرفته شود.

شاید بخواهید بخوانید: کدکم دندانپزشکی

حجازی بیان کرد: این محور با رویکرد پیاده مداری و حفظ و احیای شکل و شمایل نوستالژی بازسازی و مرمت خواهد شد. شهرداری در این پروژه وظیفه کف سازی و بازسازی سنگ فرش و جداره سازی بازار آن هم با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را بر عهده دارد.


او با بیان اینکه دو مورد از مغازه‌هایی که مالکان آن به صورت داوطلبانه اعلام آمادگی کرده بودند در شهریور ماه ۱۳۹۸ به صورت پایلوت بازسازی شده است، تصریح کرد: یکی از دلایل تأخیر در اجرای کار، تأیید نقشه‌ها توسط اداره کل میراث فرهنگی به دلیل طی سیر قانونی طرح در شورا‌های فنی و تخصصی و تصویب آن‌ها بود همچنین پاندمی کرونا نیز در این تاخیر‌ها بی تأثیر نبوده است. علاوه بر موارد ذکر شده، بروز برخی معارضات فنی همچون فرسودگی کابل‌های برق فشار قوی سبب تعویق در اجرای پروژه شده است.


شهردار منطقه ثامن در خصوص شایعه‌ای مبنی بر کمبود بودجه و اعتبار در بین کسبه بازار، تاکید کرد: این موضوع شایعه است، زیرا شهرداری قبل از اجرای هر پروژه، اعتبار آن را پیش بینی می‌کند و در حال حاضر هشت میلیارد تومان اعتبار از محل اوراق و اعتبارات شهرداری ثامن برای پروژه در نظر گرفته شده است و طبق قرارداد، پیمانکار پروژه را باید تا آذر ماه تحویل دهد.

مقالات دیگر: قالیشویی میگون

 

چگونه در اسباب کشی از فرش و کف خانه در برابر آسیب محافظت کنیم؟

چگونه در اسباب کشی از فرش و کف خانه در برابر آسیب محافظت کنیم؟

در این مطلب به سراغ بررسی مواردی رفتیم که مانع از آسیب به کف خانه و فرش‌ها می‌شود. با ما همراه باشید.


به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اگر شما هم مانند نویسنده این سطور بارها و بارها اسباب کشی را تجربه کرده باشید، می‌دانید که کار بسیار سخت و دشواری است و برای چندین روز از زمان مفید شما، باید صرف جمع‌آوری لوازم خانه، بسته‌بندی صحیح و در نهایت انتخاب باربری مناسب باشد و تازه بعد از اینکه وسایل به محل جدید منتقل شد، کار باز کردن و نظافت دوباره منزل آغاز می‌شود. در حین مراحل اسباب کشی نیز باید مراقب وسایل، فرش و دیوار و کف زمین خانه باشیم تا آسیبی به آنها وارد نشود. بعد از این مقدمه ناامید کننده قصد داریم از نکاتی بگوییم که شرایط اسباب کشی را برایتان راحت‌تر می‌کند و در این مطلب به سراغ بررسی مواردی رفتیم که مانع از آسیب به کف خانه و فرش‌ها می‌شود. با ما همراه باشید.


۱. از اتوبارهای مطمئن کمک بگیرید


ساده‌ترین راه برای اینکه فرایند اسباب کشی و جابجایی اثاثیه منزل را ساده کند، کمک گرفتن از شرکت‌هایی است که خدمات باربری ارائه می‌دهند. آنها می‌توانند از صفر تا ۱۰۰ جابجایی اثاث در کنار شما باشند، اثاثیه منزل را به صورت مرتب با کارتن‌های مناسب و تمیز بسته بندی کنند، وسایل را با کمک افرادی که برای اینکار آموزش دیده‌اند و ابزارهای مناسب اسباب کشی را دارند، به اتومبیل مربوطه منتقل کنند و در نهایت بسته‌ها را در منزل و یا ساختمان جدید، تحویل بدهند.


این نکته را اصلاً سهل و آسان نگیرید: انتخاب باربری مناسب که کارگران کارآزموده داشته باشد، قیمت‌های آن صریح و شفاف و مطابق با سازمان باربری باشد و در فرایند اثاث کشی سریع عمل کنند، بسیار بسیار مهم است. پس پیش از اقدام به انتخاب اتوبار و یا باربری مناسب، به خوبی تحقیق کنید و سپس اقدام به انتخاب یکی از آنها بکنید. در حال حاضر به راحتی می‌توانید انواع باربری‌ها را از طریق اینترنت پیدا کنید، اما سعی کنید این کار را به شرکت‌هایی بسپارید که انواع خدمات منزل را انجام می‌دهند و یا از قدیم آوازه خوبی داشته‌اند. به صرف اینکه فقط یک سایت و یک شماره در اینترنت دیدید، اقدام به دریافت خدمات از آنها نکنید.


۲. از پادری‌های مناسب استفاده کنید

حالا که به روز اسباب کشی رسیده‌اید، باید این نکته را فراموش نکنید: کف زمین نباید در حین اثاث کشی آسیب ببیند، همچنین اگر موکت و یا فرشی همچنان روی زمین پهن است، آنها نیز باید کمترین آسیب ممکن را ببیند. پس برای رسیدن به این هدف، باید چند اقدام ضروری را انجام دهید:


می‌توانید از یک پادری که قدرت جذب بالایی دارد، استفاده کنید و آن را درست جلوی درب ورودی پهن کنید. اگرچه پادری‌ها، به طور کامل نمی‌توانند مانع از انتقال کثیفی به روی فرش‌ها شوند، اما تاثیر خوبی در کاهش انتقال آلودگی‌ها خواهند داشت.


همچنین اگر فرش و یا قالیچه‌ قدیمی و کهنه‌ای دارید، می‌توانید برای اینکار از آنها کمک بگیرید و آنها را در جلوی درب و یا هر بخشی از کف زمین که احتمال آسیب زدن را پیش‌بینی کرده‌اید، پهن کنید


اگر کف خانه شما، به طور کامل موکت شده است و شما نمی‌توانید آن را از زمین جدا کنید، بهتر است چندین کفش یا دمپایی راحت در جلوی درب قرار قرار دهید تا افرادی که مسئول جابجایی بار هستند، از آنها استفاده کنند و در نتیجه درآوردن هرباره کفش در هنگام ورود به خانه سرعت عمل آنها را کاهش ندهد و آنها را خسته نکند.


۳. از پدهای مبلمان استفاده کنید


در هنگام انتقال مبلمان و میز و صندلی‌هایی که وزن سنگین دارند، می‌توانید پدهایی را تهیه کنید که به زیر پایه‌های انها چسپانده می‌شود و در نتیجه در هنگام کشیدن، کف زمین آسیب نخواهد دید. اگر نتوانستید این پدها را تهیه کنید، سعی کنید کشیدن آنها روی زمین به آرامی انجام شود و یا اگر کف زمین از متریال‌هایی مانند چوب ساخته شده است، حتماً آنها را با دست حمل کنید، چرا که آسیب دیدن کف چوبی بسیار بالاست.


۴. برای فرش‌ها از روکش استفاده کنید


پس از اینکه تمامی فرش‌های خانه را تا زدید (لوله کردید)، سعی کنید آنها را با روکش‌های پلاستیکی، پارچه‌ای و حتی گاهی پتوهای کهنه بپوشانید تا در حین جابجایی و قرار داده شدن در پشت اتومبیل، بافت آن آسیب نبیند. همچنین اگر خانه جدیدی که قرار است به آن نقل مکان کنید به خدمات نقاشی ساختمان احتیاج دارد به خاطر داشته باشید که تا به اتمام رسیدن کار روکش‎‌ها را از فرش جدا نکنید.


۵. جعبه‌های کارتن محکم خریداری کنید

بخش مهمی از آمادگی برای جابجایی اثاث، مربوط به بسته‌بندی انواع وسایل خانه، مانند ظرف و ظروف، مواد غذایی خشک، مواد داخل یخچال‌، کتاب‌، لباس، کفش و غیره است که باید به صورت سازمان یافته درون جعبه‌های کارتن تمیز و محکم قرار داده شود تا در هنگام جابجایی پخش زمین نشوند. چرا که در غیر اینصورت، نه تنها آنها شکسته و یا آسیب خواهند دید، بلکه ممکن است کف زمین و روی موکت و فرش‌ها نیز آلوده شود.


بنابراین سعی کنید کارتن‌های مناسب و تمیز خریداری کنید و زیر تمامی آنها را با چسپ‌های پنج سانتی‌متری محکم کنید تا امکان باز شدن ناگهانی جعبه بسیار کاهش پیدا کند. همچنین اگر در پیدا کردن کارتن‌ها مشکل دارید، می‌توانید از شرکت‌هایی که انواع کارتن‌های بسته‌بندی را فراهم می‌کنند، بخواهید به تعداد مورد نیاز شما، کارتن برایتان ارسال کنند.


۶. از کاور کفش نایلونی استفاده کنید


استفاده از کاور کفش‌های نایلونی نیز می‌تواند راه مناسبی برای آسیب ندیدن کف زمین و فرش‌ها باشد، اما احتمال سرخوردن آنها در هنگام عبور از کف‌های صیقلی وجود دارد.


همچنین استفاده از کاورهای نایلونی ضخیم روی کف زمین نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای کاهش آسیب به کف زمین و یا روی موکت‌ها و فرش‌ها باشد. البته ممکن است مجبور باشید هزینه جداگانه‌ای برای خرید این نایلون‌ها پرداخت کنید، اما به طور حتم از هزینه تعمیر کف زمین و یا فرش‌ها کمتر خواهد بود.


۷. کارتن‌های اسباب‌کشی را نگه‌دارید

اگر مکان مناسبی برای نگهداری کارتن‌های اسباب کشی دارید، سعی کنید آنها را برای اسباب‌کشی نگه‌دارید، اگرچه ممکن است این کارتن‌ها برای بسته‌بندی کردن مجدد، کیفیت لازم را نداشته باشند، اما برای پهن کردن آنها روی کف زمین بسیار مناسب هستند و از طرفی به دلیل آنکه تجزیه‌پذیر هستند، برای محیط زیست نیز مناسب هستند.

مراقبت های بعد از لمینت دندان

با تمام مراقبت‌هایی که انجام خواهید داد، احتمالاً باز هم نیاز به تمیز کردن کف زمین و حتی شستن برخی از موکت‌ها و قالی‌ها خواهید داشت، اما مطمئن باشید با رعایت این نکات، علاوه بر اینکه در زمان زیادی صرفه‌جویی خواهید کرد از بروز آسیب‌های احتمالی به اسباب و اثاثیه و کف زمین جلوگیری خواهد شد.


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

مقالات دیگر: قالیشویی کاشانک

نیازمندان آذربایجان غربی ۶ میلیارد ریال ازبافت فرش درآمد کسب کردند

نیازمندان آذربایجان غربی ۶ میلیارد ریال ازبافت فرش درآمد کسب کردند
ارومیه- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: مددجویان این نهاد از ابتدای سال جاری ۶ میلیارد ریال از محل بافت فرش و فروش آن، درآمد کسب کرده اند.

عزیز سهندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان درآمد با بافت ۵۴ تخته فرش به مساحت ۲۰۰ مترمربع کسب شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته نیز مددجویان استان بیش از ۴۵۰ تخته فرش بافته بودند که امسال امیدواریم این رقم افزایش یابد.
شاید بخواهید بخوانید: همه چیز درباره دندان مصنوعی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی ادامه داد: مساحت فرش بافته شده توسط مددجویان استان طی سال گذشته نزدیک به سه هزار متر مربع بود.

سهندی اظهار کرد: در حال حاضر هزار و ۳۹۰ بافنده فرش تحت پوشش کمیته امداد در آذربایجان غربی قرار دارند که بیش از نیمی از این تعداد، بانو هستند.

وی گفت: بیشترین فرش بافته شده طی سال جاری و گذشته در آذربایجان غربی مربوط به شهرستان  چالدران بوده است.

به گزارش ایرنا، حدود ۱۹۰ هزار نفر در آذربایجان غربی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.
مقالات دیگر: قالیشویی تهران نو
 
 

۳ برند فرش همدان در راه جهانی شدن

۳ برند فرش همدان در راه جهانی شدن

۳ برند فرش همدان در راه جهانی شدن

ایسنا/همدان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: سال ۹۹ چهار برند بین‌المللی فرش استان ثبت شد و ثبت سه برند دیگر را در دستور کار قرار دادیم و امیدواریم تا پایان سال ثبت بین‌المللی شوند.


حمیدرضا متین چهارشنبه ۱۹ خردادماه در کمیته فرش استان همدان که با حضور رئیس مرکز ملی فرش کشور برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰ هزار بافنده فرش و ۱۶ هزار بیمه شده در استان وجود دارد که تاکنون ۲۲ هزار کارت برای این افراد صادر شده است.


وی با بیان اینکه ۱۷ هزار نفر بافنده نیز به ما مراجعه نکردند و به صورت خانگی کار خود را انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: ۱۵۰ واحد پشتیبان و سه مجتمع تولیدی دارای مجوز، یک اتحادیه استانی، هفت اتحادیه فراگیر و یک انجمن فرش در استان همدان داریم.


متین با بیان اینکه سال ۹۹ در استان همدان چهار برند در حوزه فرش  به صورت بین‌المللی ثبت شد، توضیح داد: برند جوزان، مهربان، سالاری و عشوند ثبت جهانی شدند و ثبت سه برند دیگر را در دستور کار قرار دادیم و امیدواریم با پیگیری همکاران بنده تا پایان سال ثبت بین‌المللی شوند.


وی تصریح کرد: با توجه به اینکه فرش دستباف ایرانی از تب و تاب افتاده، باز هم بازارهای استان همدان بارانداز فرش است و در حال حاضر دادوستد انجام می‌شود البته وضعیت موجود هنوز به مطلوبیت نهایی نرسیده چراکه ما استعداد و پتانسیل بیشتری را در استان همدان داریم. 


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه وضعیت صادرات خیلی خوب نیست، گفت: امیدواریم تمهیداتی اندیشه شود تا از نظر صادرات و واردات مواد اولیه مشکلات حل شود.


وی با بیان اینکه مرکز آموزش متوسطه فرش را راه اندازی کردیم اما اکنون مشکلاتی در اتحادیه تعاونی فرش دستباف داریم، اظهار کرد: در بحث فرش، کارشناسان ویژه‌ای در استان داریم که در ایران تأثیرگذار هستند اما خیلی خوب منسجم نشدند و ما به علت شرایط موجود و فشار کاری از فرش غافل ماندیم.


رئیس مرکز فرش همدان نیز با بیان اینکه در حال حاضر در بحث بازاریابی و فروش و اعتبارات مشکل داریم، گفت: استان همدان در تولید مشکلی ندارد بلکه مشکل و چالش اصلی نبود تاجر و بازاریابی است. فرش‌های تولیدی مصرف داخلی ندارد و تجاری هستند بنابراین از مرکز ملی فرش می‌خواهیم به استان کمک کنند.


آقایار فراشی ادامه داد: سال گذشته اعتباری به ما تخصیص داده نشد و ما می‌خواهیم اعتباری در ارتباط با اتحادیه شرکت‌های تعاونی درنظر گرفته شود.


عامل توسعه خوشه فرش همدان نیز با بیان اینکه بازار فروش فرش همدان در بازارهای آلمان، سوئد، ترکیه و اوراسیا وجود دارد اما نیازمند حمایت هستیم، گفت: پروژه توسعه خوشه فرش همدان از دی‌ماه سال گذشته آغاز شد و تا پایان اردیبهشت‌ماه مطالعات آن طول کشید.


رضا نادری با اشاره به اینکه بنده در خوشه‌ فرش استان‌های کردستان، لرستان و چهارمحال و بختیاری ناظر بودم و اکنون به عنوان عامل خوشه فرش همدان فعالیت می‌کنم، مطرح کرد: برای سال اول ۲۶ برنامه عملیاتی درنظر گرفتیم و استراتژی‌های خود را مشخص کردیم و در حوزه حساس سازی، شبکه سازی، آموزش و بازایابی برنامه داریم.

شاید بخواهید بخوانید: جراحی دندان نهفته

وی خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین برنامه‌های دو ماه اول ما جمع‌آوری اطلاعات اعضاء و ذی‌نفعان، درنظر گرفتن مکانی برای جمع‌آوری مواد اولیه و پردازش پشم است که چهار سوله از فنی‌وحرفه‌ای به عنوان مکان آموزشی دریافت کردیم و شرکت شهرک‌های صنعتی نیز این مکان‌ها را با دستگاه‌های پشم‌چینی مدرن آلمانی و ۲۵ دستگاه ریسندگی تجهیز کرده و قرار است در اختیار انجمن قرار گیرد.


عامل توسعه خوشه فرش همدان ادامه داد: همزمان برای بحث شست‌وشو و رنگرزی مکاتبه می کنیم و در بحث طراحی چند جلسه داشتیم و سعی کردیم ۵۰ طرح اولیه استان را جمع آوری کنیم.


نادری با بیان اینکه سعی کردیم همه برنامه‌ها را با انجمن هماهنگ کنیم، گفت: حدود یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان برای سال اول درنظر گرفتیم که توسط اعضای خوشه، شرکت شهرک‌ها و نهادهای پشتیبان مانند فنی‌وحرفه‌ای تأمین خواهد شد.


وی گفت: در کشور سوئد توانستیم مرکزی برای فروش فرش چهارمحال‌وبختیاری فراهم کنیم که در یک سال فروش خوبی انجام دادیم و در استان همدان هم این پتانسیل وجود دارد که در کشورهای آلمان، ترکیه، سوئد و اوراسیا امکان فروش داشته باشیم اما حضور در این بازارها نیازمند کمک است.


عامل توسعه خوشه فرش همدان در پایان در رابطه با بازار داخلی فرش ایرانی، مطرح کرد: بهتر است اگر امکان داشته باشد در بازار داخلی وام کم بهره در اختیار خریداران قرار گیرد.


مقالات دیگر: قالیشویی وحیدیه

سهم صادراتی فرش کرمان با کرونا آب رفت

نیم صفحه نخست روزنامه‌های استان کرمان؛

کمبود جدی در حوزه روانپزشکی استان/سهم صادراتی فرش کرمان با کرونا آب رفت

تصاویر نیم صفحه نخست مطبوعات استان کرمان، مورخ چهارشنبه ۱۲ خرداد ماه را مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، تصاویر نیم صفحه نخست روزنامه‌های استان کرمان، مورخ چهارشنبه ۱۲ خرداد ماه را با عناوین و تیتر‌های مختلف مشاهده می‌کنید.


روزنامه کاغذ وطن، امروز با ارائه گزارشی از وضعیت صادرات فرش در ایام کرونا با تیتر " سهم صادراتی فرش کرمان با کرونا آب رفت" به رسیدن صادرات فرش کرمان از ۱۰ درصد به ۲.۵ درصد اشاره کرده و خواستار توجه بیشتر مسئولان به این امر شده است.

شاید بخواهید بخوانید: دندانپزشکی در ایام کرونا

" کمبود جدی در حوزه روانپزشکی استان" با محوریت بررسی کمبود تخت بیمارستانی برای درمان اختلالات روانی موضوع دیگریست که روزنامه کرمان امروز نسبت به آن هشدار داده است.


روزنامه واقعه در شماره امروز خود با تیتر "در میان مردم درباره انتخابات" همراه با اتوبوس مطالبه گری بسیج رسانه استان کرمان به میان مردم رفته و در گزارشی به نقطه نظرات مردم پرداخته است.


"۳۰ درصد جمعیت استان نیاز به روان درمانی دارند" تیتر دیگریست که در نشریه امید کرمان به چشم می‌خورد

مقالات دیگر: قالیشویی پیروزی