قالیشویی فارسی

ارائه خدمات قالیشویی در تهران

قالیشویی فارسی

ارائه خدمات قالیشویی در تهران

"قالی ایرانی" مهمان ویژه جام جهانی قطر ۲۰۲۲

"قالی ایرانی" مهمان ویژه جام جهانی قطر ۲۰۲۲

قالیشویی دردشت

امیر قطر در دیدار با رئیس جمهور پس از دریافت قالیچه ابریشم به‌عنوان هدیه اصیل ایرانی، این وعده مهم را داده است تا هم‌زمان با بازی‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر، نمایشگاه قالی ایران در این کشور بر پا کند.


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امیر قطر در دیدار با سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران وعده داده است که هم زمان با بازی‌های جام جهانی فوتبال 2022 قطر، نمایشگاه قالی ایرانی را در این کشور بر پا کند.



مهدی برادران، معاون صنایع عمومی در مراسم اختتامیه چهاردهمین المپیاد کشوری فرش دستباف، با اعلام این خبر گفت: به نشانه صلح و دوستی یک قطعه فرش دستباف زیبای ابریشم قم به امیر قطر شیخ حمد بن تمیم آل ثانی، اهدا شد. وی از زحمات رئیس مرکز ملی فرش ایران و صادقی، رئیس اتحادیه بافندگان، تولید و فروش فرش استان قم برای تدارک این رویداد تقدیر کرد.


"امیر قطر بعد از دیدار با رئیس جمهور ایران توئیتی منتشر کرد و نوشت: من با جناب آقای ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، که امروز از دیدن ایشان خوشحال شدم، در مورد راه‌های تقویت همکاری بین قطر و ایران که روابط تاریخی ما مبتنی بر اصل حسن هم جواری و دستیابی به منافع مشترک است، گفت‌وگو کردم. همچنین علاوه بر بررسی مهم‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، راه‌های حفظ امنیت و ثبات منطقه، را بررسی کردیم."

روانشناس سعادت آباد



یک قالیچه منحصر به فرد در موزه هنر ایران

یک قالیچه منحصر به فرد در موزه هنر ایران

قالیشویی لویزان

موزه هنر ایران به مناسبت روز ملی فرش و همچنین روز جهانی صنایع دستی(۲۰ خرداد) قالیچه محرابی گلدانی متعلق به سده ۱۳ هجری‌قمری را معرفی کرده و به نمایش عموم گذاشته است.


فرش

همشهری آنلاین - سحر رمضانعلی‌پور: این فرش یکی از آثار متمایز در دستبافته‌های موزه هنر ایران محسوب می‌شود. مدیر موزه هنر ایران دراین باره توضیح می‌دهد: «این قالیچه ابریشمی تبریز به ابعاد یک زرع و نیم(۱۰۹ در ۱۵۲ سانتیمتر) با طرح معروف به محرابی گلدانی متعلق به دوره قاجار است.»


او می‌افزاید: «این قالیچه با گره متقارن و اصطلاحاً ترکی‌باف بافته شده و رنگ زمینه آن لاکی است.»


یک قالیچه منحصر به فرد در موزه هنر ایران


قالیچه ۸حاشیه با نقوش گیاهی دارد. «گلناز گل‌صباحی» می‌گوید: «در مرکز تصویر، نقش طاق محراب با ستون هایی در دو طرف، قندیلی آویزان از محراب و گلدانی در میانه دیده می‌شود. نقوش محرابی از نمونه طرح های رایج در قالیبافی دوران صفوی و قاجار بود که نقش اصلی آن براساس محراب مساجد شکل گرفته و معمولاً با ترئیناتی شامل قندیل، گلدان، درختچه های کوچک و نقوش گیاهی با جلوه ای از فضای باغ اجرا می شد.»


یک قالیچه منحصر به فرد در موزه هنر ایران


برای تماشای این فرش زیبا و نفیس می توانید به موزه هنر ایران در خیابان ولی‌عصر(عج) نرسیده به خیابان امام‌خمینی(ره) بروید.

روانشناس جنت آباد



انتقام عجیب کارگر قالیشویی از صاحب کارش پس از اخراج

انتقام عجیب کارگر قالیشویی از صاحب کارش پس از اخراج

قالیشویی تسلیحات


حوادث رکنا: پشت پرده سرقت فرش‌های نفیس توسط کارکنان یک شرکت قالیشویی، کارمند اخراجی این شرکت بود که برای انتقامجویی نقشه سرقت کشیده بود.


انتقام عجیب کارگر قالیشویی از صاحب کارش پس از اخراج
علی بابا
به گزارش رکنا، اواخر سال گذشته شکایت‌های متعددی به پلیس پایتخت گزارش شد که نشان می‌داد مردی به بهانه شست و شوی قالی، دست به سرقت می‌زند. یکی از مالباخته‌ها گفت: من سال‌ها بود که فرش هایم را به یک قالیشویی معتبر می‌دادم و آخرین بار شب عید هم تصمیم گرفتم فرش‌های دستباف را برای شست و شو به قالیشویی بدهم. یکی از کارکنان آنها مردی بود به نام مجید. او را سال‌ها بود که می‌شناختم و به همین دلیل با او تماس گرفتم و وی فورا به خانه‌ام آمد. مجید بعد از بردن فرش‌ها غیبش زد و هرچه به او زنگ زدم جواب نداد. با قالیشویی که تماس گرفتم متوجه شدم که مجید مدتی قبل از آنجا اخراج شده و فرش‌های من اصلا در قالیشویی نیست.


در 10 سال گذشته قیمت مسکن و اجاره بها 40 تا 50 برابر شد/ شاهد یک مهاجرت بزرگ از جنوب ایران به سمت شمال ایران خواهیم بود!

در 10 سال گذشته قیمت مسکن و اجاره بها 40 تا 50 برابر شد/ شاهد یک مهاجرت بزرگ از جنوب ایران به سمت شمال ایران خواهیم بود!

با افزایش شکایت‌های مشابه، تحقیقات در این‌باره آغاز و مأموران موفق شدند مجید را شناسایی و دستگیر کنند. او در بازجویی‌ها به سرقت سریالی اعتراف کرد و گفت: 8سال بود که در قالیشویی کار می‌کردم و هیچ مشکلی نداشتم.

با دلسوزی کار می‌کردم اما قبل از عید کارفرمایم بی‌دلیل با من سرناسازگاری گذاشت. وی ادامه داد: حدود 8میلیون تومان از او طلب داشتم اما وی مرا اخراج کرد. من هم برای انتقامجویی فرش‌های مشتریان ثابت قالیشویی را که با من تماس می‌گرفتند سرقت می‌کردم و در سایت‌های خرید و فروش کالا می‌فروختم تا اینکه دستگیر شدم. پس از اعترافات متهم پرونده وی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

دفتر عقد شیک شهرک غرب



بهترین قالیشویی اسلامشهر

بهترین قالیشویی اسلامشهر

قالیشویی نارمک

سینا برس

اگر شما هم به دنبال یک سرویس دهنده قالی شویی خوب در اسلامشهر هستید مطالب زیر را مطالعه کنید

انتخاب یک قالیشویی مناسب، دغدغه مهمی برای خانواده‌ها جهت شستن انواع فرش‌های دستی و ماشینی به شمار می‌آید؛ زیرا نیاز است برای شستن برخی از فرش‌ها تمهیدات خاصی در نظر گرفته شود و طبق نظر کارشناسان خبره اقدام به شست‌وشوی آن‌ها شود تا از هرگونه آسیب به هنگام شست‌وشو جلوگیری شود.

ما در این مطلب ضمن بررسی روش‌های شست‌وشوی فرش در قالیشویی، به نکاتی که باید در مورد پیدا کردن یک قالیشویی خوب در اسلامشهر به آن توجه کنید، اشاره خواهیم کرد. چنانچه در اسلامشهر زندگی می‌کنید و به دنبال پیدا کردن یک قالیشویی در اسلامشهر هستید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

اهمیت شست‌وشوی فرش‌ها
تولیدکنندگان فرش و کسانی که در حوزه فرش کارشناس هستند، توصیه می‌کنند که هر 12 تا 18 ماه یک‌بار لازم است شست‌وشو شوند؛ بنابراین لازم است نظافت و شست‌وشوی آن‌ها را به افرادی سپرد که در این زمینه از مهارت و تجربه بالایی برخوردارند. پیدا کردن بهترین قالیشویی در اسلامشهر کار چندان سختی نیست؛ به شرط آن که ببینید در این قالیشویی از چه ابزار و تجهیزاتی استفاده می‌شود.

در قالیشویی از چه تجهیزاتی برای شستن فرش استفاده می‌شود؟
در قالیشویی‌های سراسر کشور، عموما از دو نوع دستگاه دستی و صنعتی برای شستن انواع فرش‌های دستی و ماشینی استفاده می‌شود:

1. دستگاه‌های دستی
این دستگاه‌ها معمولا در قالیشویی های کوچک استفاده می‌شود این دسته از تجهیزات شامل دستگاه‌های تک برسه و دو برسه می‌شوند به‌عنوان مثال اگر یک قالیشویی در اسلامشهر بخواهد از این دستگاه‌ها استفاده کند، لازم است برای کار با دستگاه از یک یا دو نیروی کار کمک بگیرد. از مزایای این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان تزریق مواد شوینده روی فرش
شست‌شوی قالی به روش اصولی
امکان تهیه آسان قطعات یدکی


2. دستگاه‌های اتوماتیک
این دستگاه‌ها عملکردی خودکار دارند و در سه نوع میزی، ریلی و دیسکی مورد استفاده قرار می‌گیرند که انتخاب هر یک از آن‌ها به نیاز قالیشویی و تعداد مشتریانی که دارد برمی‌گردد. برای هر یک از این دستگاه‌ها تجهیزاتی دیگری نیز ارائه شده است. چنانچه به‌دنبال قالیشویی در اسلامشهر هستید که بتواند شست‌وشوی فرش‌ها را به روش مکانیزه و اصولی انجام دهد، حتما توجه داشته باشید که از دستگاه‌هایی که نام بردیم بهره‌مند باشد؛ زیرا هر یک از این تجهیزات کارایی خاصی دارند که به شست‌وشوی فرش ها با تضمین کیفیت کمک خواهند کرد. ما در ادامه این مطلب یکی از بهترین قالیشویی‌های منطقه اسلامشهر را به شما معرفی خواهیم کرد.

ویژگی‌های یک شرکت قالیشویی حرفه‌ای
قابل اطمینان بودن
فرش‌ها به‌خصوص فرش‌های دستی و برخی فرش‌های ماشینی، از ظرافت و حساسیت خاصی برخوردارند به همین منظور شست‌وشوی نامناسب می‌تواند زیبایی ظاهری آن‌ها را از بین ببرد و یا در مورد فرش‌های دستی سبب تغییر رنگ آن‌ها شود؛ بنابراین هنگام سپردن فرش‌های خود به قالیشویی در اسلامشهر، این نکته را متذکر شوید که به‌عنوان مثال فرش دستی شما برای اولین بار است که شسته می‌شود تا بتوانند از مواد ثابت‌کننده رنگ استفاده نمایند.

برخورداری از مجوز قانونی
همواره شست‌وشوی فرش‌های خود را به قالیشویی‌هایی که دارای مجوز قانونی هستند بسپارید. قالیشویی حتما باید دارای جواز معتبر از اتحادیه قالی‌شویان باشد.

داشتن مهارت و تجربه
شرکت‌های قالیشویی حرفه‌ای که مدت زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند، به‌طور قطع تجربیات بیشتری در شست‌وشوی انواع فرش دارند

مزایای شست‌وشوی فرش‌ در قالیشویی
سهولت و راحتی
در گذشته امکان شست‌وشوی فرش در خانه وجود داشت و بسیار هم لذت‌بخش بود؛ اما در حال حاضر به‌ لحاظ فرهنگ آپارتمان‌ نشینی و همچنین به‌ دلیل جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب، امکان این امر در خانه‌های آپارتمانی وجود ندارد و بیشتر افراد شست‌وشوی فرش‌های دستی و ماشینی خود را به قالیشویی‌ها می‌سپارند. به همین دلیل فرش‌ها به‌راحتی شسته و تمیز می‌شوند و در مدت زمان کوتاهی هم خشک می‌گردند.

از بین رفتن انواع لکه‌های فرش
شاید تابه‌حال سعی کرده باشید که خودتان لکه‌ای را از روی فرش پاک‌ کنید و فکر کرده‌اید که از بین رفته؛ اما چند روز بعد که از کنار آن رد می‌شوید، دوباره وجود لکه توی ذوق‌تان می‌خورد. محصولات پاک‌کننده خانگی (اگر با دقت انتخاب‌نشده باشند) می‌توانند باعث تغییر رنگ فرش شوند و حتی به آن‌ها آسیب دائمی وارد نمایند. یکی از مزایای قالیشویی این است که با بهره‌مندی از تکنسین‌های آموزش دیده و با تجربه قادرند انواع لکه‌های مختلف مانند قهوه، لاک، جوهر و رنگ و همچنین لکه‌هایی که حیوانات خانگی سبب به وجود آوردن آن شده‌اند را از بین ببرند.




چگونه می توان به یک قالیشویی اعتماد کرد؟

چگونه می توان به یک قالیشویی اعتماد کرد؟

قالیشویی فدک

جام جم آنلاین

چند روز پیش با چند تا از همکارها در اتحادیه قالیشویی اصفهان بودیم که آقا و خانم محترمی بسیار ناراحت وارد شدند و با فاکتوری که بدست داشتند درخواست شکایت کردند و... کنجکاو شدیم که بفهمیم جریان چیه؟ بعد از کمی صحبت مشخص شد،‌ که فرش دستبافت آنها که جز فرش های نفیس هم بوده، را برای تمیز کردن و شستشو به واحد قالیشویی داده بودند ولی متاسفانه بر اثر شستشوی غیر تخصصی، رنگ فرش خراب شده بود، ومشتری نیز با نشان دادن عکس از فرش آسیب دیده درخواست شکایت از آن واحد قالیشویی داشت، هم چنین معلوم شد که برای انجام این کار پول بیشتری نسبت به قیمت قالیشویی در اتحادیه هم از مشتری گرفته شده بود.


چگونه می توان به یک قالیشویی اعتماد کرد؟

در ادامه سوالی برامون پیش اومد، که راه های اعتماد به یک قالیشویی خوب چیه ؟ اصلا از کجا باید بفهمیم که فرش ها رو به کدام قالیشویی بدهیم؟

در ادامه نزد یکی از مراکز خوشنام و بهترین قالیشویی در اصفهان ، قالیشویی همیشه تمیز رفتیم ودر رابطه با اینکه چگونه میتوان به یک قالیشویی اعتماد کرد؟ گفتگویی را ترتیب دادیم و ۳ راهکار را برای شما خواهیم گفت که با دانستن آنها به راحتی میتوانید برای شستشوی فرش خود اقدام کنید.

(1اولین راهکار ، دانستن این مورد است که آیا آن واحد قالیشویی دارای جواز و پروانه کسب از اتحادیه قالیشویی هست یا نه ؟ که می توان با جستجو در سایت اتحادیه قالیشویی اصفهان ، و یا تماس با تلفن 03132214298 بفهمیم که قالیشویی مورد نظر آیا جواز دارد یا خیر؟ و فریب بسیاری از قالیشویی غیر معتبر بخصوص در روزهای پایانی سال را نخوریم ، زیرا اگر فرش شما از جانب قالیشویی دچار آسیب شد ولی آن مرکز قالیشویی بدون جواز باشد ، اتحادیه هیچ مسئولیتی ندارد و نمی تواند مشکل شما را پیگیری کند . متاسفانه فعالیت واحدهای غیرقانونی قالیشویی ساختار کیفیت و قیمت قالیشویی را مختل کرده اند و مشکلات بسیاری را برای مشتریان اصفهانی بوجود می آورند واینها خود سبب بی اعتمادی مشتری نسبت به کل فعالیت قالیشویی ها شده است ، پس مشتری باید حتما به واحد قالیشویی دارای جواز مراجعه کند که در اثر هرگونه بی مسئولیتی قالیشویی ، اتحادیه می تواند از حقوق مشتری دفاع کند.

2) خوشنام بودن قالیشویی : در ادامه مدیر قالیشویی همیشه تمیز، اشاره کردند که مردم باید برای شستشوی فرش ( شستشوی فرش دستبافت یا شستشوی فرش ماشینی ) که جز کالای باارزش به حساب می آید ، به مراکز تخصصی وخوشنام قالیشویی مراجعه و ثبت سفارش کنند و حتی از آن واحد قالیشویی مجاز ، در خواست فیلم وعکس از چگونگی خدمات شستشو و نیز فضای کارخانه قالیشویی کرده تا بتوانید انتخاب بهتری برای شستشوی فرش داشته باشید ، زیرا یک قالیشویی خوب در اصفهان ، حتما شفافیت در کار را جز اولویت های خود میداند و هیچ مانعی نمی بیند که بخواهد از نشان دادن فضای شستشو ونحوه کار ممانعت کند وحتی استقبال هم خواهد کرد و در این صورت مشتری نیز براحتی اعتماد می کند.

3) راهکار سوم زمان تحویل فرش به واحد قالیشویی می باشد که هر مشتری باید بداند که برای تحویل فرش ارائه فاکتور رسمی از سمت قالیشویی الزامی هست و حتما باید فرش در موقع تحویل توسط کارمندان قالیشویی ، کارشناسی شود وحتما مشخصات متراژ و نوع فرش در فاکتور قید گردد هم چنین قیمت شستشوی فرش نیز بر حسب قیمت اتحادیه معلوم ونوشته شود ،هم چنین کارمند قالیشویی موظف است از سالم بودن فرش مشتری مطمعن گردد واگر فرش دچار عیب وایرادی هست که ممکن است در حین شستشو ، خراب گردد حتما به مشتری اطلاع داده ودر فاکتور قید گردد .هم چنین از دیگر نکاتی که باید در فاکتور دقت کرد شماره جواز اختصاصی قالیشویی و نیز مکان قالیشویی و ثبت مهر و یا شماره تلفن اختصاصی آن واحد قالیشویی می باشد که باید در برگ فاکتور درج شده باشد.

چگونه می توان به یک قالیشویی اعتماد کرد؟

مشتریان باید بدانند که تنها اتحادیه قالیشویی می تواند مرجعی مطمعن برای انتخاب یک قالیشویی خوب باشد و باید قالیشویی دارای جواز وخوشنام باشد وحتما ارائه فاکتور رسمی الزامی است.

سالن عقد شیک شهرک غرب