قالیشویی فارسی

ارائه خدمات قالیشویی در تهران

قالیشویی فارسی

ارائه خدمات قالیشویی در تهران

سپاه در خط مقدم کمک به سیل زدگان جنوب کرمان است


سردار «محمد مطهری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ضمن تبریک ولادت امام حسین علیه السلام و روز پاسدار و ولادت ابوالفضل العباس علیه السلام و روز جانباز، گفت: سیل اخیر با آسیب هایی که به رودبار جنوب و بخش جازموریان وارد کرد، این منطقه را در وضعیت اضطراری قرار داد بنابراین در همان ساعات اولیه فرمانده سپاه شهرستان رودبار جنوب، عوامل اجرایی و نیروهای بسیجی در مناطق سیل زده این شهرستان حضور یافتند.


جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به برخی از فعالیت های سپاه و بسیج در خدمات رسانی به سیل زدگان رودبار  جنوب اشاره کرد و افزود: بلافاصله سپاه دستگاه های مهندسی را برای ترمیم و تقویت سیل بند حاشیه زهکلوت و بازگشایی راه ها وارد منطقه کرد و از آنجایی که در پی وقوع سیلاب خانه ها دچار آبگرفتگی شده بودند گروه های جهادی دانشجویی و بسیج محلات وارد عمل شده و اقدام به تخلیه آب و لای روبی منازل سیل زدگان و همچنین لای روبی خیابان ها کردند.

 
وی ادامه داد: در اقدام بعدی با حضور گروه های جهادی چندین کارواش و یک قالیشویی صلواتی برای شستن فرش های مردم راه اندازی شد.


سردار مطهری ابراز کرد: به منظور خدمت رسانی بهتر و سریع تر، منطقه به لحاظ جغرافیایی به ۴ بخش تقسیم شد و با محوریت امام جمعه و با مشارکت طلاب، گروه های جهادی، بسیج دانشجویی سپاه ثارالله استان، ستاد اجرایی فرمان امام و ستاد علوی، لشکر ۴۱ ثارالله و ناحیه مقاوت سپاه شهرستان رودبار جنوب کار خدمت رسانی آغاز شد و به لطف خدا با این تقسیم بندی علاوه بر خدمت رسانی، مناطق و خانوارهای سیل زده شناسایی شدند که با ارزیابی های انجام شده از منطقه، در آینده می توانیم آمار و ارقامی از میزان خسارت های وارد شده را به متولیان و مسئولین ارائه دهیم. 

 

جانشین فرمانده سپاه ثارالله کرمان بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده توسط سپاه، توزیع اقلام غذایی و همچنین آرد بین خانوارهای سیل زده است.

 

وی اظهار کرد: با تدابیر فرماندهی سپاه ثارالله استان، به منظور ضدعفونی کردن منازل، خیابان ها، معابر و اماکن عمومی، یک گردان جنگ نوین از مردم پایه لشکر ۴۱ ثارالله به جنوب کرمان آورده شد و در ابتدا مناطق سیل زده شهرستان کهنوج را ضدعفونی کردند و امروز نیز با وردو به رودبار جنوب قصد ضدعفونی منازل، اماکن و خیابان ها را دارند تا مردم بدون دغدغه به زندگی عادی خود بازگردند.

 

سردار مطهری اضافه کرد: با توجه به این که رودبار جنوب به لحاظ عدم وجود مورد مثبت کرونا منطقه سفید است بنابراین از گروه های جهادی بومی منطقه استفاده کردیم زیرا با ورود نیروهای کمکی از مناطق دیگر احتمال انتقال ویروس کرونا وجود داشت.


جانشین فرمانده سپاه ثارالله کرمان با بیان این مطلب که صبح امروز ماموریت بیمارستان صحرایی نیروی دریایی سپاه در رودبار جنوب به پایان رسید، ابراز کرد: با احداث بیمارستان صحرایی نیروی دریایی سپاه ظرف چند روز گذشته بیش از ۲ هزار مراجعه کننده ویزیت شده و از خدمات پزشکی، آزمایشگاهی، رادیولوژی و دارویی این بیمارستان بهره مند شدند.


وی بیان کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر احتمال بارش های سیل آسا، بنابراین دستگاه های سپاه در منطقه رودبار جنوب در حال احداث سیل بند هستند تا خسارت های احتمالی به حداقل برسد.


سردار مطهری عنوان کرد: سیل بندهای آن دسته از روستاهایی که در حیطه فعالیت ما نبودند، نیاز به احداث، ترمیم و تقویت دارند بنابراین می طلبد مسئولین و متولیان امر در این خصوص چاره اندیشی کنند.

 

جانشین فرمانده سپاه ثارالله کرمان عنوان کرد: با توجه به این که وسایل برقی و خودروهای سیل زدگان دچار آسیب شده بود بنابراین تعمیر کاران و مکانیک هایی از بسیج اصناف در منطقه حضور دارند تا این وسایل را تعمیر کنند.

مقالات مرتبط:

خدمت بی‌منت بسیجیان استان فارس به مردم سیستان و بلوچستان‌

خدمت بی‌منت بسیجیان استان فارس به مردم سیستان و بلوچستان‌

‌قرارگاه دیده‌بان مردم به همت بسیجیان استان فارس از سال گذشته تاکنون همچنان در سیستان و بلوچستان مشغول خدمت در نقاط محروم این استان هستند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، ‌بارش‌ باران در روزهای ابتدایی فروردین ماه باز هم سیل را در برخی از استان‌ها جاری کرد. استان سیستان و بلوچستان یکی از این استان‌هاست در حالی که هنوز رد پای سیل ماه‌های پایانی 98 در نقاط محروم این استان دیده می‌شود.

قرارگاه دیده‌بان مردم به همت بسیجیان استان فارس از همان سال گذشته در سیستان و بلوچستان مستقر شده و گروه‌های جهادی را از سراسر کشور برای ارائه خدمت ساماندهی می‌کند.

در روزهای ابتدایی فروردین ماه بارش شدید باران منجر به جاری شدن دوباره سیل در این استان شد و خدمات گروه‌های جهادی نیز همچون دیگر ایام ادامه یافت.

محمدعلی پورمتقیان، مسئول قرارگاه دیده‌بان مردم استان فارس در گفت‌وگو با تسنیم درباره فعالیت‌های انجام شده از سوی این قرارگاه اظهار داشت: از لحظات اولیه بروز سیل در فروردین ماه بسیجیان و گروه‌های جهادی مستقر در قرارگاه اقدام به تخلیه خانه‌ها کرده و همچنان امدادرسانی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه امروز 3 کامیون حمام و سرویس بهداشتی سیار در نقاط سیل‌زده سیستان و بلوچستان از سوی سپاه قدس مستقر می‌شود، گفت: امشب در میان تمامی منازل پک ارزاق، موکت، پتو و چادر و آب معدنی توزیع می‌شود و فرش‌های همه منازل نیز به قالیشویی داده شده است.

مسئول قرارگاه دیده‌بان مردم استان فارس بیان کرد: 25 نفر از نیروهای قرارگاه هم برای یاری‌رسانی به سیل کرمان به این استان اعزام می‌شوند.
پورمتقیان با بیان اینکه سیل در سیستان و بلوچستان سبب تخریب بخشی از زیرساخت‌ها شده است، گفت: مردم این مناطق به 175 باب حمام و سرویس بهداشتی دارند که برای احداث آنها نیاز به مصالح ساختمانی داریم که همت خیرین را می‌طلبد.

وی با تشکر از سپاه ناحیه شهرستان لارستان و بسیج اصناف استان فارس که همکاری خوبی با قرارگاه داشتند، از کمک‌های این قرارگاه برای مقابله با کرونا نیز خبر داد و عنوان کرد: ضدعفونی تمامی محلات سیستان و بلوچستان توسط گروه‌های جهادی در 3 بازه زمانی انجام می‌شود.

پورمتقیان تصریح کرد: غیر از بحث ضدعفونی محلات به مبلغ یک میلیارد و 270 میلیون تومان پک‌های بهداشتی، الکل دست، الکل دام، الکل خاک و مواد ضدعفونی‌کننده منازل در نقاط محروم استان سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات قرارگاه به ساخت یک مدرسه اشاره و بیان کرد: مدرسه که شروع به ساخت کرده بودیم اکنون روی پایه سقف‌زنی رسیده و اگر خیرین کمک کنند به اتمام می‌رسد

مسئول قرارگاه دیده‌بان مردم استان فارس همچنین با اشاره به اعزام بیماران نقاط محروم سیستان و بلوچستان به شیراز برای درمان گفت: اعزام بیمارانی که قرار بود برای درمان به شیراز بیایند به دلیل شرایط کنونی و شیوع بیماری کرونا کنسل شده اما به محض مهیا شدن شرایط به شیراز برای درمان اعزام می‌شوند.

پورمتقیان از علی علی‌جانی رئیس قرارگاه کشوری دیده‌بان مردم و محمدرضا خداکریمی جانشین وی به جهت همکاری و هماهنگی برای فعالیت گروه‌های جهادی در استان سیستان و بلوچستان تشکر کرد و گفت: خیرین برای کمک به مردم محروم استان سیستان و بلوچستان می‌توانند به دفتر قرارگاه در شیراز واقع در بلوار پاسداران، باشگاه فجر مراجعه کنند.

وی افزود: همچنین مردم می‌توانند به شماره 09059201582 برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرند و شماره حساب برای واریز کمک‌های خود دریافت کنند.

به گزارش تسنیم در این قرارگاه سپاه فجر استان فارس، بسیج اصناف استان فارس، سپاه ناحیه لارستان، بانیان و خیران تبریز، قزوین، بیمارستان مسلمین شیراز و سپاه تهران همکاری دارند.

مقالات مرتبط: