قالیشویی فارسی

ارائه خدمات قالیشویی در تهران

قالیشویی فارسی

ارائه خدمات قالیشویی در تهران

رشته فرش در هنرستان های خراسان شمالی دایر شد

رشته فرش در هنرستان های خراسان شمالی دایر شد

بجنورد-ایرنا- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: رشته فرش در سال تحصیلی جدید (۱۴۰۰) به منظور رونق و اعتلای صنعت فرش در هنرستان های استان هنرجو می پذیرد.

مهرداد داودزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم زمان با آغاز سال تحصیلی جدید رشته فرش در هنرستان سیرجانیان بجنورد، زیارت شیروان، هنرستان روستای بدرانلوی بجنورد و هنرستان روستای گرگز شهرستان راز و جرگلان تدریس می شود.

وی تصریح کرد: دانش آموزان به غیر از دروس عمومی با طرح‌های فرش اصیل ایران، مواد اولیه، نوع بافت، قالیشوئی و سایر امور مربوط به فرش آشنا می شوند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با بیان اینکه صنعت فرش این استان وضعیت مناسبی ندارد، افزود: برای رونق بخشیدن این بخش، سند توسعه صنعت فرش و جایگاه آن به صورت واقعی و نه اسمی باید تهیه و تدوین شود.

وی ادامه داد: سالانه ۱۶۰ هزار متر مربع فرش دستباف در خراسان شمالی بافته می شود و در سایر استانها به فروش می رسد و اگر نمایشگاه بزرگ فرش به صورت سالانه در استان دایر شود، رونق مناسبی را در این حوزه شاهد خواهیم بود.

شاید بخواهید بخوانید: نایت گارد

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور دارای اقوام کرد، کرمانج، ترک، ترکمن، تات و بلوچ است که صنایع دستی هر یک از آنها ویژگی های منحصر به فردی دارد. 

این استان در بخش دستبافته های داری، گلیم و فرش کردی دارای بیش از ۱۲ هزار بافنده است که ۶۰ درصد این افراد در بجنورد، مرکز استان فعالیت می کنند و به همین دلیل  در سال ۹۸ نام مرکز استان به عنوان «شهر ملی گلیم و سفره کردی» به ثبت رسید.

مقالات دیگر: قالیشویی ونک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد